پیاده شدن اقتصاد اسلامی در جامعه مهمترین عامل رفع مشکلات اقتصادی

عضو شورای امر به معروف خراسان رضوی گفت: پیاده شدن اقتصاد اسلامی در جامعه مهمترین عامل رفع مشکلات اقتصادی در جامعه است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،علی مولوی، عضو شورای امر به معروف خراسان رضوی شب گذشته (8 اردیبهشت) در همایش "تحریم و مدیریت فرصت ها "در دانشگاه فردوسی اظهار کرد: با پیاده شدن اقتصاد اسلامی نه تنها ما با مشکلی روبرو نمی شویم بلکه دیگران هم به کشور ما وابسته خواهند شد و به سمت ما خواهند آمد.


وی گفت: برخی از صاحب نظران علم اقتصاد معتقدند اگر اقتصاد اسلامی به درستی اجرا شود ما هیچ گونه مشکلی در کشورمان پیدا نخواهیم کرد.


مولوی با اشاره به اینکه کشور نباید به درآمدهای نفتی وابسته باشد، گفت: اقتصاد کشورمان باید از سمت وابستگی به نفت به سمت عدم وابستگی حرکت کند.


عضو شورای امر به معروف خراسان رضوی گفت: زمانی که در اوایل انقلاب آمریکا ما را در محاصره اقتصادی قرار داد امام خمینی(ره) فرمودند آمریکا اگر یک کار خوب انجام داده باشد همین تحریم اقتصادی ما است.


وی با تاکید بر اینکه امروز راه مقابله با تحریم های اقتصادی اقتصاد مقاومتی است، گفت: دشمن در صدد است تا ناامیدی را در جامعه القاء کند و همچنین حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی را بی اثر نشان دهد.


مولوی تصریح کرد: آن زمان که آمریکا ما را در محاصره اقتصادی قرار داد قصدش در گام اول تضعیف و درگام بعدی از بین بردن کشور و انقلاب اسلامی مان بود، اما یکی از دلایل دیگر عدم توفیق غربی‌ها در ان زمان عدم هماهنگی بین دولت ها و مجالس کشورهای شرکت کننده در تحریم ها بود.


وی ادامه داد: یکی از کشورهای که مجلس و دولت آن در زمینه نحوه و شدت تحریم های ایران نتوانستند با یکدیگر هماهنگ شوند کشور انگلستان بود و البته همین مسئله نشان از اهمیت اقتصاد کشورمان در سطح بین المللی است.


مولوی با اشاره به قوانین اقتصاد اسلامی گفت: در حکومت اسلامی ثروت و قدرت طبق قانون در دست مردم است و این یعنی اینکه این مردم هستند که صاحبات قدرت را حمایت می‌کنند.


عضو شورای امر به معروف خراسان رضوی گفت: پیاده شدن اقتصاد اسلامی در جامعه مهمترین عامل رفع مشکلات اقتصادی در جامعه است.


پایان پیام/

 

کد خبر 248270

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha