هدف از هفته معلم، تکریم مقام علمی و تربیتی معلمان است

مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی، هدف اصلی از بزرگداشت هفته معلم، تکریم و ارج نهادن به مقام علمی و تربیتی معلمان زحمتکش خواند و به تشریح برنامه های این هفته پرداخت.

فیروز رضایی، مدیرکل آموزش وپرورش آذربایجان شرقی، در گفتگو با خبرنگاران، با گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک فرارسیدن هفته معلم، به تشریح برنامه های این اداره کل در طول این هفته پرداخت و گفت: هدف اصلی از بزرگداشت هفته معلم، تکریم و ارج نهادن به مقام علمی و تربیتی معلمان زحمتکش است.


رضایی، انتخاب و معرفی معلمان نمونه در سه سطح منطقه، استانی و کشوری را از مهم ترین برنامه های آموزش و پرورش در این هفته خواند و افزود: این انتخاب طی یک فرآیند غربال، ارزیابی و بررسی از بین معلمان کاندیدا صورت می گیرد.


وی با اشاره به اعلام آمادگی بیش از 11 هزار معلم در سطح آذربایجان شرقی در این راستا، ادامه داد: پس از طی فرآیند مذکور، تعداد 913 نفر به عنوان معلمان نمونه منطقه ای و از میان این تعداد نیز 85 نفر به عنوان معلم نمونه استانی انتخاب شدند.


رضایی اظهار داشت: در سطح کشوری نیز 4 نفر از معلمان این استان به عنوان معلم نمونه کشوری برگزیده و معرفی شده اند که اسامی این عزیزان در کتابی با عنوان مهر ماندگار ثبت و ضبط می شود.


مدیرکل آموزش وپرورش استان در تشریح برنامه های هفته گرامیداشت مقام معلم، خاطرنشان کرد: دیدار با خانواده های معلمان شهید، و عطرافشانی مزار این عزیزان، سخنرنی در نمازجمعه تبریز و شهرستان ها، ویژه برنامه سپاس از معلم در تمامی مدارس، اجرای مسابقات علمی، فرهنگی و ورزشی، برگزاری مسابقه کتابخوانی آنلاین ویژه معلمان و فرهنگیان با موضوع آثار شهید مطهری، تجلیل از معلمان و پیشکسوتان فرهنگی، رونمایی از سامانه مدیریت آموزش معلمان از جمله برنامه های اداره کل در این هفته است.


رضایی افزود: برگزاری همایش معلمان خارج رفته با هدف استخراج تجربیات آنان از مدارس دیگر کشورها، برگزاری جشنواره جابربن حیان، همایش دانش آموزی درس فیزیک، همایش کشوری بیوتکنولوژی، برپایی ایستگاه های مطالعه و کتابخانه قفسه باز در مدارس و برگزاری چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان از دیگر برنامه هایی اس که برای گرامیداشت هفته معلم در استان آذربایجان شرقی اجرا می شود.


وی با اشاره به برگزاری چهاردهمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان در تبریز، اظهار داشت: این جشنواره از بدو شروع تا امروز منشاء برکات بسیاری بوده است که کل ارزش کمک های خیرین از جشنواره اول تاکنون بالغ بر 50هزار میلیارد ریال بوده است.


رضایی اضافه کرد: حاصل کمک های خیرین در طول این سالها، احداث 4هزار کلاس درس همراه با سایر تجهیزات و فضای آموزشی است.

 

پایان پیام/

کد خبر 249025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha