دولت نباید مستمری سازمان های حمایتی را حذف میکرد

دولت اعتقاد دارد چون قانون هدفمندکردن یارانه‌ها اجرایی شده است و یارانه نقدی پرداخت می‌شود پس مستمری سازمان‌های حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی باید لغو شوند و آن را در لایحه حذف کرده‌اند در صورتی که ...

سیدجواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقطه ضعف و قوت لایحه بودجه سال 1390 به خبرنگار شبستان گفت: اگر به ماده واحده بودجه نگاه کنیم، متوجه می‌شویم که این لایحه جمع و جور است و این جمع و جور بودن بودجه برای اولین بار است که در تاریخ بودجه اتفاق می‌افتد.

وی اظهار کرد: دلیل این جمع و جور بودن لایحه نیز این است که بسیاری از احکام بودجه را ما در برنامه پنجم آورده‌ایم و در واقع بودجه امسال بیشترین تناسب را با برنامه دارد.

ابطحی با بیان اینکه تکلیف دستگاه‌ها با شفافیت در لایحه بودجه سال 1390 ذکر شده است، تصریح کرد: بودجه سال 90 بیشترین تناسب را با برنامه پنجم دارد.

وی در پاسخ به سؤالی که به افزایش سقف بودجه اشاره داشت، گفت: دولت در لایحه بودجه 47 هزار میلیارد تومان را برای بودجه عمرانی اختصاص داده است و در واقع این را دو برابر کرده است و همین برخی مشکلات را ایجاد می‌کند.

ابطحی بیان کرد: سؤل من از دولت این است که چه مقدار از بودجه عمرانی سال 89 ابلاغ شده است، عملکرد دولت در مسایل عمرانی بودجه چقدر است و در واقع دولت بودجه‌های عمرانی را زیاد تخصیص نداده است.

نماینده خمینی‌شهر ادامه داد: پیمانکاران همین که متوجه شوند که سهم بودجه عمرانی دو برابر شده است پس بلافاصله توقعات‌شان را بالا می‌برند و گرانی‌های مصنوعی در کشور راه می‌اندازد و همین امر در کشور تورم ایجاد می‌کند.

به گفته ابطحی افزایش سقف بودجه عمرانی در شرایط اجرای قانون هدفمندکردن یارانه‌ها تورم‌زا است.

وی تأکید کرد: در لایحه بودجه 90 ما افزایش دستمزد و حقوق کارمندان دولت را نداریم و این همان چیزی بود که دولت در لایحه برنامه پنجم نیز دنبال آن بود که ماده 13 لایحه برنامه پنجم نیز به همین دلیل از سوی مجلس حذف شد.

این نماینده عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس بیان کرد: در قانون مدیریت خدمات برنامه تصویب شده است که باید حقوق و دستمزد متناسب با تورم افزایش یابد و از آن طرف دولت اعتقاد دارد چون ما یارانه نقدی ارایه می‌دهیم پس افزایش دستمزد نخواهیم داشت و در واقع هدفمندکردن یارانه‌ها ربطی به اصلاح دستمزدها ندارد و باید این اصلاح شود.

وی اضافه کرد: از آن طرف دولت اعتقاد دارد چون قانون هدفمندکردن یارانه‌ها اجرایی شده است و یارانه نقدی پرداخت می‌شود پس مستمری سازمان‌های حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی باید لغو شوند و آن را در لایحه حذف کرده‌اند در صورتی که این یارانه را به همه اقشار جامعه ارایه می‌دهد و نباید مستمری سازمان‌‌های حمایتی قطع شود.

وی با اشاره به زمان بررسی لایحه بودجه 90 در صحن علنی مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان باید اصل را بر این بگذارند که دولت کار کارشناسی را در لایحه بودجه 90 انجام داده است و دستگا‌‌ه‌های دولتی هم هر چه چانه‌زنی داشته‌اند، انجام داده‌اند.

ابطحی خاطرنشان کرد: متأسفانه لایحه بودجه به مجلس شورای اسلامی ارایه می‌شود و دستگاه‌های دولتی نیز به سراغ نمایندگان می‌آیند، علی‌رغم اینکه در گذشته شاید یک بار نیز سراغی از نماینده‌ای نگرفته‌اند.

وی ادامه داد: دولت بر اساس توانایی هر دستگاهی لایحه بودجه را بسته است و اینکه دستگاه‌ دولتی با چانه‌زنی بخواهد در کمیسیون تلفیق رأی نمایندگان را بگیرد کار درستی نیست و همین موضوعات کار بررسی در صحن علنی مجلس را به عقب می‌اندازد.

نماینده خمینی‌شهر با اعتقاد بر اینکه دستگاه‌ها نباید در ایام بررسی لایحه بودجه در کمیسیون‌های تخصصی مجلس و کمیسیون تلفیق در مجلس حاضر شوند، گفت: اگر دستگاه‌ها رفت و آمدشان را به مجلس کمتر کنند و نمایندگان نیز رعایت کنند تغییرات اساسی در سرفصل‌های اصلی بودجه انجام نمی‌شود.

وی با بیان اینکه کمیسیون تلفیق می‌تواند ظرف مدت یک هفته لایحه بودجه را بررسی کند، یادآور شد: اگر ما نمایندگان بخواهیم می‌توانیم بررسی لایحه بودجه را تا پایان سال 1389 نهایی کنیم.

این عضو فراکسیون اصولگرایان بیان کرد: بعضی‌ها نمی‌خواهند لایحه بودجه تا پایان سال 1389 نهایی شود و در واقع آنها می‌خواهند مملکت را در راستای فتنه همچنان بحرانی نشان دهند و در واقع با بررسی دو دوازدهم بودجه می‌خواهند بگویند دولت نمی‌تواند کشور را اداره کنند.

پایان پیام/

 

کد خبر 24961

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha