وهابیت با فاصله گرفتن از تعقل انسانی به پیکر اسلام ضربه می زند

حجت الاسلام کاظمی با بیان اینکه تخریب مرقد حجربن عدی با هیچ یک از قانون های بشری، شرعی و الهی منطبق نیست، گفت: وهابیت با فاصله گرفتن از تعقل انسانی به پیکر اسلام ضربه می زند.

حجت الاسلام محمد رضا کاظمی، مدیر مدرسه علمیه نواب مشهد، با اشاره به اینکه حجربن عدی از صحابه جلیل القدر اسلام و از یاران حضرت علی(ع) و از وفادارترین افراد به پیامبر(ص) بود، به خبرنگار شبستان گفت: دین اسلام دینی کامل و دین صلح و آرامش است که حتی به قبر غیر مسلمان احترام می‌گذارد و این در حالی است که قبر صحابه جلیل القدر پیامبر اسلام(ص) را تخریب کرده اند و به یقین همه علمای اسلام این جریان وحشیانه را محکوم می‌کنند.


وی افزود: وهابیون بی منطق و کور دل عامل این جنایت وحشتناک هستند، و این جنایت شرم آور باردیگر حقانیت اهل بیت(ع) را دو چندان برای جهانیان اثبات کرد.


حجت الاسلام کاظمی گفت: در طول تاریخ وهابیت با توجه به افکار جامدشان اسلام را وارونه درک کرده اند و آموزه های اسلام و پیامبر(ص) را به نوعی که خودشان می خواستند تفسیر می کردند.


وی با بیان این که این اقدام بار دیگر عدم پایبندی وهابیت به شریعت اسلام را نشان داد و ثابت کرد که دین آنها دین معاویه بن ابی سفیان است، تصریح کرد: مسلمانان جهان با حفظ اتحاد باید تنفر و انزجار شدید خود را نسبت به این جنایت شرم آور اعلام کنند.


مدیر مدرسه علمیه نواب مشهد اظهار داشت: اعمال وهابیت نشأت گرفته از فاصله گرفتن از تعقل انسانی وتعصب و جهلی که بر روحشان حاکم است، صورت می گیرد چرا که اینان به خاطر کوته فکریشان عامل جنایت های بیگانگان شده اند.


این استاد حوزه علمیه مشهد گفت: امروز وهابیت بازیچه صهیونیست ها در راستای خدمت به دشمنان دین و تضعیف اسلام گام برمی دارد.


وی با اشاره به این که نبش قبر مسلمانان از نظر دین اسلام حرام است، تصریح کرد: وهابیان کوردل و سلفیان قواعد و قوانین انسانی و الهی را زیرپا گذاشتند و اقدام به این جنایت هولناک کردند.


حجت الاسلام کاظمی افزود: کشور سوریه در حقیقت مرکز علم و تمدن و مکان علما و شخصیت های برجسسته اسلام است و اکنون این عده با همکاری و هدایت اسرائیل غاصب و آمریکای جنایتکار با قتل عام و خسارات فراوان و تخریب امکانات زیربنایی راه به جای نبرده و به ترور شخصیت های مذهبی پرداخته اند.


مدیر مدرسه علمیه نواب مشهد با بیان اینکه تخریب مرقد حجربن عدی جنایت فوق العاده وحشتناک است و با هیچ یک از قانون های بشری، شرعی و الهی منطبق نیست، گفت: وهابیت با فاصله گرفتن از تعقل انسانی به پیکر اسلام ضربه می زند.


وی اظهار داشت: همانطور که کشورهای غربی در مقابل ایران متحد شده اند، امروز نیز کشورهای اسرائیل و آمریکا و برخی از کشورهای عربی و اروپایی با هم متحد شده اند تا به کمک جمعی از افراد به ظاهر مسلمان، از دین بی خبر و از اسلام ناآگاه میان شیعیان و اهل سنت آشوب ایجاد کنند و به تحریک احساسات مذهبی ملت سوریه بپردازند.


حجت الاسلام کاظمی گفت: این عمل ضد اسلامی اهدافی را در پی دارد که در درجه نخست ایجاد آشوب و نا امنی و راه اندازی جنگ‌های داخلی در کشور سوریه است که با اینگونه اقدامات می‌خواهند برای نظامیان خود ایجاد روحیه و انگیزه کنند.


وی افزود: وهابیت در اصل با این جنایت به جهانیان نشان دادند که حرفها و شعارهای خودشان را تکذیب می کنند و با این اعمال ناپسند می خواهند چهره اسلام را در بین غیر مسلمانان عقب مانده جلوه دهند.


پایان پیام/

 

کد خبر 250247

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha