کانون های مساجد مرکزی هتک حرمت به صحابه پیامبر را محکوم کردند

دبیرخانه و اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی طی بیانیه ای هتک حرمت به حجر بن عدی(ره)‌ صحابه پیامبر را محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، ‌اعضای کانون های مساجد استان مرکزی در محکوم کردن به هتک حرمت به مزار شریف "حجر بن عدی" بیانیه ای صادر کردند که در آن آمده است:‌ بار دیگر حب محمّد و آل محمّد(ع) مورد بغض قرار گرفت، بار دیگر فاجعه اى در جهان اسلام رخ داد و تروریست هاى تکفیرى به قبه و بارگاه صحابى بزرگ پیغمبر اکرم(ص) و یار وفادار امیرمؤمنان على(ع)، حُجر بن عَدى آن مرد زاهد و عابد و شجاع که در برابر طغیانگران زمان خود از بنى امیه قیام کرد و در نقطه هاى نزدیک دمشق به نام «مَرجِ العَذراء» به دست حاکمان بنى امیه شهید و در همانجا به خاک سپرده شد، حمله کرده و بارگاه او را ویران کردند و حتى قبر او را نیز نبش کردند.


در این بیانیه آمده است: تخریب بارگاه جناب حجر بن عدی(ره)، صحابی گرانقدر نبی مکرم اسلام(ص) قلب عاشق ، شیعیان و مسلمانان غیور جهان را جریحه دار کرد.


همچنین آمده است:‌ بار دیگر دست تبهکار خوارج، پیکره امت اسلامی را مجروح کرد و مرتکب جنایتی فجیع شد، این بار نیز جناب حجر بن عدی(ره) مانند زمان حیات و شهادت خویش، نماد مظلومیت شیعیان و حق طلبان از جبهه ائمه اطهار(ع) شد و بار دیگر درس آزادگی و دفاع از حریم حق را به جهانیان آموخت.


جهان اسلام باز هم در برابر توطئه هولناکی قرار گرفت که هدفش تشدید تنش و جنگ داخلی در سوریه و مشغول کردن گروه های مسلمان به حوادث خونین مذهبی و فرقه‌ ای است عاملان جنایت پیشه این فاجعه تأسف بار، چه سلفیان تندرو و نابخرد باشند و چه فریب خورده گان وعده های دروغین شرق و غرب، به یقین از طرف رهبران اصلی جریان فتنه انگیز در سوریه یعنی غرب و آمریکای جهانخوار هدایت می شوند.


در این بیانه آورده شده:‌ به حامیان آنها از دولتمردان کشورهای عربی گرفته تا آمریکا و اسرائیل و ترکیه مى‌گوییم :شرمتان باد از این جنایات زشت و ضد بشرىِ کسانى که شما از آنها حمایت مى‌کنید که با هیچ یک از معیارهاى انسانیت سازگار نیست.


ما اعضای کانون های فرهنگی هنری مساجد ضمن تسلیت این جنایت هولناک به محضر مقدس امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و همه ی مسلمانان و شیعیان جهان این جنایت بزرگ را شدیدا محکوم می‌کند ویقین داریم این جنایتکاران کوردل به سزاى اعمالشان به زودى خواهند رسید.


پایان پیام/

کد خبر 250673

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha