اخبار کوتاه فرهنگی از درختکاری در استان مرکزی

به مناسبت روز درختکاری و آغاز هفته منابع طبیعی همایش بزرگ درخت یاران استان مرکزی، روز شنبه (14 اسفند) در استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، در این همایش که با حضور بیش از 400 نفر از نونهالان مهدهای کودک، مهد های قرآَن و مراکز پیش دبستانی شهر اراک برگزار شد، کودکان با فواید درخت و چگونگی نگهداری از آن آشنا شدند.

 

گفتنی است، همایش بزرگ درخت یاران استان مرکزی به همت سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری اراک در میدان شهید رجایی با هدف نهادینه شدن فرهنگ درختکاری و گسترش فرهنگ نگهداری از درخت و حفظ و حراست از آن به عنوان یک سرمایه از سنین کودکی برگزار شد.


لازم به ذکر است اجرای موسیقی های شاد و آموزشی، تئاتر و مسابقه از دیگر برنامه های جنبی این همایش برای کودکان بود.


*******

 همزمان با روز درخت کاری و آغاز هفته منابع طبیعی، زنگ طبیعت (15 اسفند) در مدارس شهر اراک به صدا در آمد.

 

به گزارش خبرگزاری شبستان، به همین مناسبت مراسمی در مدرسه راهنمایی علامه حلی شهر اراک با حضور جمعی از مسئولان استان مرکزی، مدیر و معلمان مدرسه و دانش آموزان برگزار شد.

 

مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی در این مراسم با اشاره به اینکه درخت کاری سنتی حسنه است که در دین مبین اسلام به آن توجه فراوان شده است، گفت: وجود درختان در طبیعت سبب حفظ و احیای منابع آب، خاک و هوا می شود.


مظفری در ادامه ضمن ارایه گزارشی از فعالیت های این اداره در امر درخت کاری افزود: کاشت 300 هزار اصله درخت صنوبر در عرصه های استان از جمله فعالیت های اداره کل منابع طبیعی بوده که با هدف ترویج و توسعه زراعت چوب اجرا شده است.

  

وی همچنین از توزیع 800 هزار اصله نهال در هفته منابع طبیعی خبر داد و گفت: این نهال ها در هفته منابع طبیعی در عرصه های طبیعی استان کشت می شود.

  

******

همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی بیش از 15 هزار اصله نهال در میان شهروندان شهرستان ساوه توزیع شد

 

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، این اقدام به مناسبت استقبال از بهار و هفته درختکاری با هدف تشویق و ترغیب شهروندان به کاشت و نگهداری فضای سبز و منابع طبیعی توسط سه پایگاه توزیع نهال انجام می شود.

 

لازم به ذکر است علاقه مندان به هوای پاک و سالم که می خواهند در این طرح شرکت کنند می توانند به پایگاه های توزیع نهال در بوستان های بسیج 2 و بام ساوه برای گرفتن نهال کاج، زیتون، زیتون تلخ، ناروند و توت مراجعه کنند.

 

همچنین سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری شهرستان ساوه علاوه بر نهال، بروشورهای آموزشی، کود و بذر گل در اختیار شهروندان نیز قرار می‌دهند.


پایان پیام/

کد خبر 25083

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha