تحصیل 6000 دانشجو در دانشگاه امام رضا(ع)

مدیر پژوهشی دانشگاه امام رضا(ع) گفت: شش هزار دانشجو در مقاطع تحصیلی دکترا، کارشناسی ارشد و کارشناسی در دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) مشغول به تحصیل هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، محسن بهزادی، مدیر پژوهشی دانشگاه امام رضا(ع) با بیان این اینکه در بیست و ششمین نمایشگاه کتاب تهران سه اثر جدید از تالیفات دانشگاه امام رضا(ع) خبرداد و افزود: کتاب انگلیسی برای دانشجویان الهیات، چکیده مقالات برگزیده همایش بین‌المللی مطالعات ترجمه و کتاب مبانی محاسبات و اطلاعات کوانتومی از جمله این کتاب ها است.


وی با بیان اینکه در حال حاضر شش هزار دانشجو در دانشگاه امام رضا(ع) در حال تحصیل هستند، تصریح کرد: 15 رشته فعال در مقطع دکترا،30 رشته فعال در مقطع کارشناسی ارشد و 16 رشته فعال در مقطع کارشناسی در دانشگاه بین‌المللی امام رضا(ع) وجود دارد.


وی با اشاره به جذب دانشجویان خارجی جهت تحصیل در این دانشگاه اظهار کرد: این دانشجویان در رشته‌های چاپ و نشر، طراحی و برنامه‌ریزی شهری، معماری اسلامی، مرمت نسخ خطی، علوم کتابداری، و مهندسی پزشکی در مقطع کارشناسی‌ارشد و دکترا مشغول به تحصیل می‌شوند.


بهزادی با اشاره به برگزاری نخستین دوره کارشناسی ارشد مدیریت اماکن متبرکه مذهبی در دانشگاه امام رضا(ع) بیان داشت: در این رشته مباحثی همچون مدیریت فرهنگی، مدیریت آثار کهن، مدیریت و برنامه‌ریزی شهری، مدیریت گردشگری، مدیریت منابع انسانی و باستان‌شناسی تدریس می‌شود و دانشجویانی از عتبات عالیات در این رشته مشغول تحصیل هستند.


وی افزود: تمرکز دانشگاه امام رضا(ع) در زمینه علوم و معارف اسلامی، علوم فنی و مهندسی، هنر و معماری، علوم پایه و مدیریت است.

 

حجت الاسلام جلائیان، مدیر مرکز پژوهشی دانشگاه علوم اسلامی رضوی نیز اظهار داشت: در این مراسم کتاب هایی با عناوین آسیب شناسی فهم حدیث تالیف حجت الاسلام سید علی دلبری و زیباشناسی قرآن از نگاه بدیع تالیف حجت الاسلام حسن خرقانی به بازار نشر عرضه شد.


وی ادامه داد: کتاب خاتمیت و پرسش های نو اثر مشترک حجت الاسلام دکتر اسحاق عارفی و حجت الاسلام سید محمد مظفری و کتاب مصرف صحیح از نگاه اسلام اثر مشترک حجت الاسلام جواد ایروانی و حجت الاسلام علی جلائیان نیز به صورت رسمی رونمایی و در دسترس علاقه مندان قرار گرفت.


حجت الاسلام جلائیان بیان داشت: از ابتدای تاسیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی تاکنون 76عنوان کتاب و چهار عنوان مجله علمی و پژوهشی با بهره گیری از توان بالای محققان و پژوهشگران زبده علوم اسلامی در معرض استفاده اهالی علم و فرهنگ قرار گرفته است.


بنا بر گزارش پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، وی تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی، دانشگاه علوم اسلامی رضوی به همّت و دوراندیشی نماینده ولی فقیه و تولیت آستان قدس رضوی، حضرت آیت‌الله واعظ طبسی در سال 1363 پایه گذاری شد و حوزه علمیه میرزاجعفر و خیراتخان که هر یک قدمتی بیش از بر چهار سده دارند.


حجت الاسلام جلائیان با بیان اینکه یک‌هزار دانشجوی ایرانی و غیر ایرانی در این دانشگاه که در جوار حرم حضرت علی بن موسی الرضا (ع) واقع شده است، به تحصیل مشغول هستند، خاطرنشان کرد: اکنون این دانشگاه با تأکید بر اصالت حوزوی و مدرک رسمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مقاطع کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.
 

پایان پیام/

کد خبر 251378

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha