توسعه هنرهای قرآنی در دانشگاه علوم و معارف قرآنی دنبال شود

معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه یکی از رسالت‎های مهم دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم توسعه هنرهای قرآنی است، گفت: باید این هدف به در آینده به خوبی تعقیب شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان، حجت‎الاسلام والمسلمین حمید محمدی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه سومین المپیاد قرآن و عترت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم که شب گذشته، 19 اردیبهشت‌ماه در مجتمع یاوران مهدی(عج‎) شهر قم برگزار شد، گفت: قرائت و کتابت قرآن کریم، زیباترین و والاترین هنرهای انسان است و هر انسانی که به چنین هنری دست یافت می‎تواند خود را در بالاترین قله‎ها ببیند.

وی افزود: قرآن کریم با معارف خود، عقل انسان را فتح کرده و دل انسان‎ها را با هنرهای خود تسخیر می‎کند؛ بدون شک از زیباترین هنرهای عالم هستی، هنر تلاوت قرآن کریم است که باید در سطح کشور نیز گسترش یابد.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به فعالیت‎های قرآنی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم، عنوان کرد: توسعه فرهنگ قرآنی در جامعه مهم‎ترین رسالت دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم است؛ در حقیقت توسعه معرفت، ایمان و عمل قرآنی اولویت اصلی این دانشگاه را تشکیل می‎دهد.

حجت‌الاسلام محمدی اظهار کرد: یکی دیگر از رسالت‎های این دانشگاه که باید در آینده نیز به شکل جدی پیگیری شود، توسعه دانش‎های هنر محور و هنرهای قرآنی است که باید این هدف به خوبی تعقیب شود.
 

 

پایان پیام/

کد خبر 252240

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha