کارت هوشمند ملی برای مجریان انتخابات یزد صادر شد

مدیر کل ثبت احوال استان یزد گفت: 38 کارت هوشمند ملی به صورت آزمایشی برای متولیان امر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای سال 1392 صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، سید محمد طباطبائی، مدیر کل ثبت احوال استان یزد با اشاره به تحویل کارت های هوشمند ملی در استان یزد به فرمانداران و بخشداران اظهار داشت: در حال حاضر استقرار دولت الکترونیک از اهم اهداف نظام است و کارت هوشمند ملی یکی از مهمترین مباحث زیرساختی برای استقرار دولت الکترونیک محسوب می شود که طبق قانون برنامه پنجم توسعه تا پایان سال 95 برای ایرانیان بالای 15 سال صادر می شود.
 

وی یکی از مهمترین پروژه‌های در دست اقدام این سازمان را صدور کارت هوشمند ملی برای تمام ایرانیان بالای 15 سال عنوان کرد و افزود: حدود یک هزار و250 کارت هوشمند ملی برای مجریان انتخابات ریاست جمهوری 92 در سراسر کشور صادر شده که از طریق امضاء دیجیتال، اطلاعات متولیان انتخابات به صورت الکترونیکی به ستاد ارسال می‌شود و این امر موجب کاهش زمان و بالابردن امنیت در انتخابات خواهد شد.
 

مدیر کل ثبت احوال استان تصریح کرد: هم اکنون استان قم پایلوت طرح صدور کارت هوشمند ملی است که پس از برطرف شدن مشکلات احتمالی، در سایر استانها نیز اجرائی خواهد شد.
 

طباطبائی در تشریح جزئیات این کارت ها، گفت: کاربرد این کارت ها به دو دسته تقسیم می شود؛ دسته اول کاربردهای هویتی که می توان به شناسایی، تصدیق هویت، امضای دیجیتال و انتخابات الکترونیکی اشاره کرد و دسته دوم کاربردهای شهروند الکترونیک که شامل سلامت الکترونیک با محوریت وزارت بهداشت، یارانه الکترونیکی با محوریت وزارت رفاه و کاربرد بانکی با محوریت بانک مرکزی خواهد بود.
 

به گزارش روابط عمومی اداره کل ثبت احوال استان یزد، وی با تاکید بر اینکه تا پایان برنامه پنجم تمامی ایرانیان بالای 15 سال دارای کارت هوشمند ملی خواهند شد که در ذات خود یک کارت چند منظوره برای امور مختلف خواهد بود اظهار داشت: با اجرای این طرح به مرور کارت های شناسایی ملی کنونی جمع آوری شده و کارتهای هوشمند جایگزین آنها خواهند شد.
 

دبیر شورای هماهنگی ثبت احوال استان با اعلام اینکه تراشه نصب شده روی این کارت دارای 75 کیلو بایت حافظه خواهد بود، افزایش امنیت فیزیکی، بیومتریک، تراشه و زیرساخت و حداقل رساندن امکان جعل هویت را از جمله اهداف این طرح مهم عنوان کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 252320

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha