بیش از یکصد مسجد استان مرکزی پذیرای معتکفان

معاون فرهنگی، پژوهشی اداره‌ کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی از برگزاری مراسم معنوی اعتکاف در یکصد و 30 مسجد استان مرکزی خبر داد.

حجت‌الاسلام داوود چمانی، معاون فرهنگی، پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی در گفتگو با خبرنگار شبستان در اراک ضمن تبریک ماه رجب و تاکید بر بهره گیری از این ماه باعظمت گفت: ماه رجب فرصتی برای حضور در میهمانی خدا و برگزاری مراسم اعتکاف همزمان با ایام البیض ماه رجب است.


وی با اشاره به آغاز ثبت نام اعتکاف در مساجد استان مرکزی، افزود: علاقمندان به شرکت در این مراسم معنوی می توانند با مراجعه به یکصد و 30 مساجد مجری این طرح ثبت نام کنند.


معاون فرهنگی، پژوهشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی اضافه کرد: ثبت نام اعتکاف تا قبل از اذان صبح 13 رجب مصادف با سوم خرداد ادامه دارد.


حجت الاسلام چمانی با اشاره به اینکه مراسم اعتکاف، سحرگاه روز 13 رجب با اقامه نماز جماعت صبح آغاز می شود، ادامه داد: معتکفان در مراسم جشن میلاد حضرت امام علی(ع) که در شام 13 رجب با مدیحه سرایی برگزار می شود نیز شرکت می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری مراسم عزاداری شهادت حضرت زینب(س) نیز خبر داد و گفت: این مراسم شامگاه 15 رجب برگزار می شود.

 

حجت الاسلام چمانی در ادامه به برگزاری اعمال ویژه اعتکاف نیز اشاره کرد و گفت: در روز 15 رجب اعمال ام داوود نیز برگزار و با عبادت ام داوود مراسم اعتکاف به پایان می رسد.


پایان پیام/

کد خبر 253764

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha