رشد 3 برابری بودجه عمرانی کشور

برای بودجه‌های عمرانی در لایحه بودجه امسال 47 هزار و 500 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و اعتبار خوبی است یعنی سه برابر آن مقدای است که در سال 1389 جذب شده است.

حسن غفوری‌فرد، نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نقاط قوت و ضعف لایحه بودجه سال 1390 به خبرنگار شبستان گفت: بزرگ‌ترین مشکل لایحه بودجه سال 90 این است که مقداری دیر به مجلس ارایه شد و همین کار بررسی آن را در مجلس با مشکل مواجه می‌کند.

وی با اشاره به نقاط مثبت لایحه بودجه 90 اظهار کرد: تبصره‌های این لایحه بودجه نسبت به لایحه‌های دیگر بودجه در سال‌های گذشته مختصر شده است و آن تبصره‌های که مربوط به قوانین عمومی بوده است، حذف شده است.

غفوری‌فرد تصریح کرد: خوشبختانه چون حجم تبصره‌ها کم شده است پس رسیدگی به لایحه بودجه امسال راحت‌تر است و تبصره‌هایی که ماهیت و خاصیت بودجه‌ای نیز داشته‌اند در لایحه بودجه امسال حذف شده‌اند.

این نماینده تهران با اشاره به رشد بسیار خوب بودجه عمرانی گفت: برای بودجه‌های عمرانی در لایحه بودجه امسال 47 هزار و 500 میلیارد تومان پیش‌بینی شده است و اعتبار خوبی است یعنی سه برابر آن مقدای است که در سال 1389 جذب شده است.

وی ادامه داد: ما در دهه چهارم یعنی دهه عدالت و پیشرفت به سر می‌بریم و برای محقق شدن این عدالت و پیشرفت نیاز به کارهایی زیربنایی داریم که خوشبختانه در بودجه امسال بودجه خوبی برای کارهای عمرانی و زیربنایی اختصاص یافته است.

این عضو فراکسیون اصولگرایان با بیان اینکه هنوز بحث بودجه‌های نهادهای حمایتی و یا حقوق و مزایای کارمندان و کارگران در لایحه بودجه مشخص نیست، گفت: حتما باید حقوق و مزایا طبق قوانین درصدی افزایش داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: دولت یک استدلالی داشت که با توجه به اینکه یارانه نقدی پرداخت می‌کند می‌تواند حقوق‌ها را فریض یا منجمد کند اما در بحث حقوق و مزایای کارمندان و کارگران باید حتما اضافه حقوق داشته باشیم و یا در بحث حقوق دانشگاهیان و اعضای هیئت علمی تاکنون هر ساله اضافه شده است.

پایان پیام/


 

کد خبر 25406

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha