دهه آینده، دهه شکل گیری جریان جهانی قرآنی است

نفر اول مسابقات بین المللی قرآن کریم با بیان اینکه دهه آینده، دهه شکوفایی استعدادها قرآنی است، گفت: جامعه قرآنی می تواند با اتکاء به پتانسیل وسیع و توانمند قرآنی خود به آموزش و پژوهش در عرصه جهانی بپردازد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از ستاد خبری سی امین دوره مسابقات بین المللی قرآن کریم، رحیم خاکی در گفت وگویی درباره تأثیر مسابقات قرآن در ارتقاء سطح قاریان و حافظان، افزود:‌ برگزاری مسابقات به عنوان یک هدف انگیزه بخش برای ارتقاء سطح توانمندی ها و ارتقاء سطح فنی تلاوت ها در طول سال های گذشته توانسته نسل جدیدی از قاریان و حفاظ کشورمان را تربیت و به سمت و سوی فهم قرآن و توسعه فعالیت های قرآنی هدایت کند.
عضو بنیاد ملی نخبگان ادامه داد: مطمئناً سازمان اوقاف به عنوان متولی اصلی برگزاری مسابقات، در سال های گذشته با اهتمام و رعایت استانداردهای ملی و بین المللی گام بسیار مهم و اثربخشی در این راستا برداشته است به طوریکه امروز شاهدیم جوانان و اساتید نسل جدید قرآنی کشور، رتبه های برتر مسابقات قرآنی را در سطح ملی و بین المللی کسب کرده اند.


این پیشکسوت قرآنی، خاطرنشان کرد: سازمان اوقاف و امور قرآنی نیز با نمونه سازی این جوانان و این نسل از قرآنیان کشور، بسیاری از طیف های مختلف مردم را تشویق کرده که به سمت قرائت و حفظ قرآن روی بیاورند و انشاء الله دهه آینده، دهه شکوفایی استعدادها و شکل گیری جریان جهانی قرآنی خواهیم بود، تاجایی که جامعه قرآنی جمهوری اسلامی ایران بتواند با اتکاء به این پتانسیل وسیع و توانمند قرآنی به آموزش و پژوهش در عرصه جهانی بپردازد.
خاکی در خصوص نحوه تحقق مطالبات قرآنی مقام معظم رهبری گفت: «تربیت 10 میلیون حافظ، یعنی تربیت 15 درصد از جمعیت کل کشور و این هدف و نشانه گذاری بدون توسعه ظرفیت ها و امکانات فرهنگی، آموزشی امکان پذیر نخواهد نبود. طبیعتاً می بایست در طول سال های آینده با فعال کردن امکانات وسیع در شهرهای بزرگ و کوچک و با مدیریت متمرکز دولت، به صورت هماهنگ و صدالبته با رعایت استانداردهای آموزشی و در نظر گرفتن امکان استفاده از این حفاظ در همه سطوح فنی، علمی و فرهنگی و مدیریتی کشور به این سمت و سو حرکت کنیم.


عضو بنیاد ملی نخبگان و دارای نشان ملی درجه دو فرهنگ و هنر در پایان یادآور شد: امیدوارم سرمایه های انسانی کشورمان با یادگیری نحوه حفظ قرآن که هدف از حفظ این کلام الهی فرا گرفتن فرامین الهی و کاربردی کردن درس های قرآن در امور جاری زندگی و نظریه پردازی ها در کشور است بتوانیم نسبت به ارتقاء سلامت معنوی جامعه اهتمام ورزیم و معیشت مردم را با کمک از استراتژی ها، احکام، فرامین و اشارات قرآنی به صورت اثربخشی ارتقاء بدهیم.

 

پایان پیام/

 

کد خبر 255606

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha