افتتاح دفاتر «مفتاح» در پنج استان کشور همزمان با نیمه شعبان

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با تاکید بر اینکه امسال برنامه های ویژه اعیاد شعبانیه با شعار "اخلاق و خرد جمعی" برگزار می شود از آغاز به کار دفاتر مفتاح در پنج استان همزمان با نیمه شعبان خبر داد.

حجت الاسلام مرتضی وافی، معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران در گفتگو با خبرنگار شبستان در قم با اشاره به برنامه های این مسجد ویژه ماه های معظم رجب و شعبان گفت: امسال برنامه های ویژه اعیاد شعبانیه با شعار "اخلاق و خرد جمعی" برگزار می شود.


وی در ادامه با تاکید بر لزوم توجه به مخاطبان خاص در این برنامه ها تصریح کرد: امسال یکی از بحث های محوری ما همین موضوع است و بسته ها و خدمات فرهنگی تدارک دیده شده برای زایران ویژه ایام نیمه شعبان چهار دسته مخاطب (جوان و نجوان، کودکان و نوجوانان، بانوان و دانشجویان) را دربر می گیرد.


معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با تاکید بر لزوم توجه ملی بین المللی به اعیاد شعبانیه خاطرنشان کرد: با توجه به این مسئله برنامه های امسال در جهت تمرکز زدایی بوده تا علاوه بر قم شاهد برپایی برنامه های گسترده در سایر نقاط نیز باشیم.


وی افزود: در راستای این هدف نسبت به ایجاد دفاتر فرهنگی در پنج استان اقدام شده و همچنین از برنامه های موثر دیگر استان ها ویژه اعیاد شعبانیه نیز حمایت می شود.


آغاز به کار دفاتر مفتاح در پنج استان کشور
حجت السلام وافی در ادامه با اشاره به ابراز علاقه مندی 15 استان جهت ایجاد دفاتر فرهنگی با عنوان "دفاتر مفتاح" در این استان ها اضافه کرد: با بررسی های صورت گرفته پنج استان از این میان انتخاب شدند که دفاتر مفتاح در این استان ها همزمان با نیمه شعبان افتتاح می شود.


وی با اشاره به دیگر فعالیت های صورت گرفته ویژه اعیاد شعبانیه خاطرنشان کرد: کار بعدی ما که با هدف فرهنگ سازی در این ایام صورت می گیرد نامگذاری هر روز از 15 روز اول این ماه به عناوین خاص است.


وی ادامه داد: مراسم احیای شب نیمه شعبان نیز از جمله اتفاق های خوبی است که در چند سال اخیر شاهد آن هستیم و علاوه برمسجد مقدس جمکران در نقاط مختلف کشور نیز عمومیت یافته است.


معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران گفت: آموزش محوری و ارتقای سطح فکری زایران و مخاطبان به عنوان اصل بنیادین برای ما مطرح است.


برگزاری آیین شکرگزاری خادمان مسجد جمکران در شام نیمه شعبان
وی تصریح کرد: مراسم آیین شکرگزاری خادمان مسجد مقدس جمکران نیز از جمله این برنامه های مناسبتی است که در شام نیمه شعبان برگزار می شود.


حجت الاسلام وافی با اعلام خبر اختصاص شماره تلفن ثابت به ستاد مرکزی جشن های نیمه شعبان مسجد مقدس جمکران گفت: این سامانه به شماره 02537253704 راه اندازی شده و از همکاران نیز جهت ارتقای این حرکت استفاده می شود.


پایان پیام/

 

کد خبر 256686

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha