جشن میلاد امام علی(ع) در جوار درهای حرم مطهر حضرت عباس(ع)

جشن میلاد امام علی(ع) در جوار درهای حرم مطهر حضرت عباس(ع) در سالن فنی و حرفه ای شهر ایلام با حضور اقشار مختلف مردم برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از ایلام، حجت الاسلام علی چراغی پور، معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام، صبح امروز(4 خرداد) در حاشیه برگزاری این مراسم، گفت: این جشن بزرگ با حضور بیش از چهار هزار نفر از اقشار مختلف مردم در سالن بزرگ فنی و حرفه ای استان برگزار شده است.


وی، با بیان اینکه استقبال مردم ولایی استان از درهای حرم مطهر ابوالفضل العباس(ع) کم نظیر است، افزود: درهای حرم مطهر حضرت عباس(ع) که در شیراز ساخته شده در چند روز گذشته وارد استان شده و برای تکمیل و طی مراحل نهایی، یک کارگاه به مدت 20 روز در محل فنی و حرفه ای استان دایر شده است.


حجت الاسلام چراغی پور، با اشاره این دربها پس از طی مراحل نهایی برای نصب به کشور عراق تحویل داده خواهد شد، ابراز کرد: این 2 در به همت و کمک مردم و خیرین استان ایلام و توسط هنرمندان شیرازی ساخته و پرداخته شده است.


معاون فرهنگی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان ایلام، با بیان اینکه دو در حرم در ابعاد 60/2 در 30/3 از جنس چوب ساج به ‌عنوان چوب اولیه و چوب‌های عناب، فوفل و نارنج ساخته شده است، گفت: 200 کیلوگرم مس، 2 کیلو طلا و 300 قطعه میناکاری شده روی این درب به کار رفته است.


وی، یادآور شد: کلماتی که برش خورده‌اند با طلاکاری روی درب‌ها نصب شده و در پایان با نصب شیشه سکوریت نشکن جلوه و زیبایی خاصی به آن بخشیده است.


حجت الاسلام چراغی پور، تصریح کرد: کارگاه نصب درهای حرم مطهر، به مدت 20 روز در یکی از سالن های فنی و حرفه ای برپا و مراحل نصب نهایی آن در حرم مطهر صورت خواهد گرفت.


گفتنی است، در این جشن بزرگ، هدایا و نذورات مردم شهید پرور و ولایی استان، برای بازسازی عتبات عالیات جمع آوری شد.


سخنرانی دکتر شریفی راد در خصوص سیره زندگی و رفتاری حضرت علی(ع) و تبیین جایگاه امامت، مداحی حاج فرید دوستی از مداحان برجسته استانی و اجرای مسابقه فرهنگی از دیگر برنامه های این جشن بود.


برگزاری این جشن در کنار درب های حرم مطهر حضرت عباس(ع) فضایی بسیار معنوی در سالن فنی و حرفه ای شهر ایلام ایجاد کرده بود.


پایان پیام/

کد خبر 256769

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha