فتح خرمشهر یادآور ایثار شهیدان و استقامت ملت ایران اسلامی است

فرمانده قرارگاه منطقه ای شمالشرق ارتش گفت: فتح خرمشهر یادآور دلاورمردی‌ها و ایثار شهیدان و استقامت و پایداری ملت ایران اسلامی است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، سرتیپ دوم علی جهانشاهی، فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق ارتش صبح امروز (5خرداد) در جمع فرماندهان، خانواده های ارتش و هنرمندان با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر مقدمه ای برای پیروزی های بعدی رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس بود، اظهار داشت: حماسه آزادی خرمشهر حماسه ای بزرگ بود که به ملت ایران آموخت که بتوانند حقارت شکست را فراموش کنند و باز هم عزت، استقلال و آزادی و تعیین سرنوشت را تجربه کنند.


وی افزود: سوم خرداد حماسه ملی دلیرمردان ایران اسلامی است که با حضورشان در جبهه حق علیه باطل و با نثار جان خود نظام مقدس جمهوری اسلامی را بیمه کردند.


سرتیپ دوم جهانشاهی تصریح کرد: مقاومت خرمشهر به مسئولان و نخبگان نظامی جمهوری اسلامی یادآوری کرد که هرگونه تردید و سستی در مقابله با دشمن، پذیرفتنی نیست و به رزمندگان آموخت که حتی اگر فرماندهی به انجام وظایف خود قادر نباشد از مسئولیت یک مجاهد فی سبیل الله چیزی نمی کاهد.


فرمانده قرارگاه منطقه ای شمال شرق ارتش با اشاره به اینکه در فتح خرمشهر و در واقع عملیات بیت‌المقدس قدرت دفاعی ایران ظهور و بروز کرد به گونه‌ای که دشمنان وادار به عقب‌نشینی شدند، تصریح کرد: امروز دشمن با ترفندهای جدیدی وارد صحنه مبارزه با انقلاب اسلامی ایران شده‌ است بنابر این همه باید با بصیرت و آگاهی با تهدیدات دشمنان مقابله کنیم.


وی با اشاره به اینکه امروز ایران اسلامی در اوج عزت و اقتدار از دستاوردهای ارزشمند خود دفاع می‌کند بنابراین همه ما باید با حفظ این دستاوردها در راستای اقتدار بیشتر کشور تلاش کنیم، اظهار داشت: رزمندگان اسلام با توکل به خداوند با عزم و اراده پولادین خود و با رهبری حضرت امام خمینی(ره) توانستند عقبه 35 هزار نفری رژیم بعث عراق در خرمشهر را متلاشی کرده و حماسه بزرگ فتح خرمشهر را به وجود آورند.


سرتیپ دوم جهانشاهی گفت: فتح خرمشهر یادآور دلاورمردی‌ها و ایثار شهیدان و استقامت و پایداری ملت ایران اسلامی است و ترسیم این رخداد سرنوشت‌ساز برای نسل‌های امروز انقلاب و آینده‌سازان واقعی این سرزمین، می‌تواند الهام بخش آنان در صحنه‌های رویارویی با دشمنان انقلاب باشد.


به گزارش شبستان در ادامه این مراسم، سید جوادرفایی، رییس حوزه هنری خراسان رضوی اظهار داشت: رزمندگان اسلام در این دوران پرافتخار و خالصانه وارد میدان شدند و با اخلاص، تعهد و ولایت‌پذیری از مرز و بوم کشور که مورد تعدی دشمن قرار گرفته بود دفاع کردند.


وی تصریح کرد: اشغال و آزاد سازی خرمشهر در دوره دفاع مقدس، یکی از نقاط عطف جنگ تحمیلی و حتی تاریخ معاصر ایران است.


رفایی با اشاره به روایتی از امام علی(ع) که از دشمن پنهان بیشتر از دشمن آشکار برحزر باشید، گفت: در شرایط کنونی دشمنان اسلام و انقلاب با روش های مختلف و به طور غیر مستقیم در صدد براندازی نظام جمهوری اسلامی و انقلاب تلاش می کنند.


پایان پیام/
 

کد خبر 257122

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha