باغ های پهلوانپور و دولت آباد یزد ثبت جهانی می شوند

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد از آماه سازی ثبت جهانی باغ های پهلوانپور مهریز و دولت آباد یزد خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، بهرام رضایی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد امروز ( 17 اسفند) در جمع خبرنگاران گفت:در سطح کشور 9 باغ برای ثبت جهانی انتخاب شده اند که باغ های پهلوانپور مهریز و دولت آباد یزد نیز در آن دیده می شود.
 

وی با اشاره به اینکه باغ های ایرانی شهرتی جهانی دارند تصریح کرد: این دو باغ سال آینده در صحن علنی میراث جهانی مطرح و به عنوان اولین اثر یزد ثبت جهانی خواهند شد.
 

رضائی با اشاره به وجود 17 موزه در استان یزد تاکید کرد: دو موزه ملی یعنی موزه فرش اردکان و موزه مردم شناسی تفت در سال جاری احداث و راه اندازی شده است.
 

رضائی با بیان اینکه عملیات ساخت 10 موزه در حال اجراست تاکید کرد: عملیات اجرائی ساخت موزه منطقه ای کویر با وسعت 14 هزار و 300 متر در یزد آغاز شده است.


وی افزود: از 7 استان کشور 11 شهر به عنوان مناطق نمونه شهری انتخاب شدند که از استان یزد 3 شهر نمونه گردشگری انتخاب شد به طوری که شهر تفت نمونه گردشگری طبیعی و ابرکوه و میبد شهر نمونه تاریخی معرفی شدند.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همچنین از ساخت 9 واحد خدمات بهداشتی بین راهی در سالجاری خبر داد و گفت: امسال مطالعات امکان سنجی 45 منطقه نمونه گردشگری انجام و 10منطقه آن برای سرمایه گذاری به بخش خصوصی واگذار شده است.
 

رضایی با بیان اینکه دولت زیرساختهای لازم را برای ایجاد و توسعه مناطق نمونه گردشگری را ایجاد می کند تصریح کرد: اماکن اقامتی و پذیرایی برای گردشگری از 57باب به 68باب طی یکسال گذشته  افزایش یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با اشاره به اینکه در سال جاری 11 اثر تاریخی مرمت شد خاطرنشان کرد: یک هزار و 501 اثر تاریخ استان در فهرست ملی و جهانی ثبت شده است.


پایان پیام/

 

کد خبر 25817

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha