مسابقات قرآنی مروج مضامین والای قرآنی در جامعه است

قاری بین المللی کشورمان گفت: حضور قرآنیان از مراحل شهرستانی تا بین المللی مسابقات قرآن باعث انس و الفت خانواده های ایرانی با کتاب الهی و در نتیجه مروج مضامین والای قرآنی در جامعه می شود.

حمید رضا الاج گردی، قاری بین المللی کشورمان با اشاره به تاثیر فرهنگی مسابقات بین المللی قرآن در جامعه به خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان گفت: مسابقات قرآن بزرگترین رویداد فرهنگی کشور بوده که پس از پیروزی انقلاب اسلامی شکوهمند اسلامی ایران هر ساله با رونق بیشتری برگزار می شود و موجب ترویج مضامین قرآنی در میان خانواده ها و انس آنان از ابتدایی ترین مراحل برگزاری مسابقات قرآن که در شهرستان ها و استانهای کشور برگزار می شود شده و خانواده ها را درگیر معتبرترین رقابت های قرآنی کشورمی کند. و اغلب قاریان و حافظان علاقه مند به شرکت در این مسابقات هستند تا خود را محک زده که در چه سطحی قرار دارند.

 

وی افزود: مسابقات قرآن موجب می شود که تمام کشورهای جهان و منطقه در آن شرکت کنند و اعتبار وزنه خوبی برای این رقابت ها ایجاد شود این رویداد بزرگ اجتماعی و فرهنگی می تواند ترویج کننده مضامین والای قرآنی در میان جامعه شود. و برگزاری محافل قرآنی، همایش ها و نشست هایی که در حاشیه این رقابت ها برگزار می شود تاثیر بسزایی در حضور پررنگ جامعه قرآنی در مسابقات قرآن دارد.

 

الاج گردی با اشاره به قابلیت های کیفی بالای مسابقات قرآن ایران در کشور مالزی عنوان کرد: وقتی در سال 82 در مسابقات قرانی ایران حائز رتبه اول قرائت را کسب کردم مسابقات قرآن در سطحی که در چند سال اخیر برگزار می شود نبود اما خوشبختانه هر سال از لحاظ کمی و کیفی دارای رشد قابل توجهی بوده و به یقین رقابت های کشورمان از مسابقات بین المللی کشور مالزی که معتبرترین رویداد قرآنی جهان اسلام است پیشی گرفته است.

 

وی افزود: قاریان کشورمان در جهان اسلام از لحاظ فنی قابلیت های بالایی دارند و قابل مقایسه با دیگر کشورهای جهان نیستند اما حفاظ برخی از کشورها رقابت تنگاتنگی با نمایندگان کشورمان در مسابقات بین المللی خواهند داشت.

 

الاج گردی با اشاره به بهره مندی از یک استاد و مربی مشاور در کنار نمایندگان جمهوری اسلامی ایران هنگام اجرای برنامه های قرآنی خود در مسابقات خاطرنشان کرد: حضور یک استاد همراه در یک قاری و یا حافظ می تواند کیفیت کار آنان را ارتقا دهد و ذهن آنان را از تمام مشکلات و دغدغه ها فارغ نماید تا بهترین تلاوت و قرائت خود را ارایه نماید.
پایان پیام/

 

کد خبر 258832

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha