تبریز در سوگ آفتاب جماران سیاه پوش می‌شود

شهردار کلانشهر تبریز از آمادگی مجموعه شهرداری برای فضاسازی محیطی متناسب با ایام ارتحال بنیانگذار کبیر انقلاب خبر داد و بر حضور چشمگیر و گسترده شهرداری در برپایی برنامه ها و مراسم‌ مرتبط تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از تبریز، علیرضا نوین، شهردار تبریز، عصر گذشته ( 11 خرداد ) در جمع مدیران شهرداری کلانشهر تبریز، با گرامیداشت بیست ‌و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار کبیر و فقید جمهوری اسلامی ایران، گفت: شأن و جایگاه معنوی امام خمینی (ره) به عنوان یک شخصیت برجسته جهانی و رهبر آزادیخواهی و ظلم ستیزی مسلمانان جهان به گونه‌ای است که همچنان راه و آرمان‌های آن بزرگوار سرمشق و سرلوحه عمل و رفتار ملت و مسوولان کشور و مهم تر از آن تمام آزادیخواهان جهان است و این جایگاه، ضرورت و اهمیت برپایی هرچه باشکوه‌تر سالگرد ارتحال ایشان را دو چندان کرده است.


وی خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی (ره) احیاگری بزرگ بود و توانست ملتی را که دچار افسردگی و تحقیر شده بود در سطح جهان مطرح کند؛ ایشان با زهد و ساده‌ زیستی‌شان بزرگ‌ترین الگوی ما بود و نشان دادند که می‌توان بدون تکیه به شرق و غرب راهی جدید را پیمود و با پیاده‌سازی نظریه ولایت فقیه در عمل، بزرگ‌ترین خدمت را به ملت ایران و همه مظلومان عالم کردند.


نوین، ادامه داد: همه وظیفه داریم در تجدید میثاق با آرمان‌ها و اندیشه امام و آشنایی نسل جوان با وصایای آن حضرت برنامه‌های متنوعی را در سالگرد عروج ملکوتی آن پیر مراد انجام دهیم.


شهردار تبریز با اعلام اینکه شهرداری تبریز، مناطق و سازمان‌های تابعه تلاش گسترده‌ای در راستای فضاسازی و آماده سازی شهر برای برگزاری هرچه باشکوه‌تر برنامه‌ها و مراسم‌های بیست و چهارمین سالگرد ارتحال بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران انجام خواهند داد، افزود: حضور چشمگیر شهرداری در برپایی مراسم‌های مرتبط با سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) امسال گسترده‌تر از سال‌های گذشته خواهد بود و شهرداری به عنوان مردمی‌ترین نهاد اجتماعی در بزرگداشت یاد و نام امام شهیدان حضوری موفق خواهد داشت.


وی افزود: برپایی ایستگاه‌های متعدد صلواتی در نقاط مختلف شهر، نصب پارچه نوشته‌های تسلیت و بنرهای تمثال امام راحل(ره)، نصب پلاکاردها در سطح شهر، نصب پرچم‌ها در میدان‌های شهر، فضاسازی محیطی با برپایی نمایشگاه‌های متعدد عکس در سطح شهر و برگزاری سوگواره‌های مختلف را ازجمله برنامه‌ریزی‌های فرهنگی شهرداری تبریز است.


شهردار تبریز اضافه کرد: در کنار این اقدامات، مشارکت جدی و فعال شهرداری در اعزام و حمایت از کاروان‌های راهیان نور اعزامی به مرقد مطهر حضرت امام بسیار چشمگیر خواهد بود.


نوین ابراز داشت: شهرداری تبریز همواره پیشگام برنامه‌ها و اقدامات فرهنگی، مذهبی و معنوی شهر بوده و در کنار شهروندان تبریزی خواهد بود.

 

پایان پیام/

کد خبر 259515

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha