امام با حکومت اسلامی اندیشه ولایت فقیه را عینیت بخشید

خبرگزاری شبستان: هنر امام این بود که ولایت را در این مملکت پیاده کرد و بر مبنای ولایت، حکومت اسلامی تشکیل داد که مظهر آن قرآن و ولی‌فقیه بود، همچنین در زمان حیات ایشان قانون اساسی تدوین شد.

به گزارش خبرنگار اندیشه خبرگزاری شبستان ، مراسم تجلیل از مقام آیت الله جلالی خمینی با عنوان "پا به پای آفتاب" که پیش از ظهر امروز یکشنبه دوازدهم خردادماه در تالار ایوان شمس با حضور علما و اندیشمندان برگزار شد.
در این مراسم آیت‌الله محمدرضا جلالی خمینی با بیان اینکه در ایام مبارک ماه رجب و سوگواری و رحلت بنیانگذار رهبر کبیر انقلاب هستیم، که این روزها را باید گرامی داشت، گفت: به مسئولان برگزاری این مراسم گفتم که خیلی رغبت ندارم تا مطرح شوم، طلبه‌ای هستم که دوست دارم در میان مردم و روحانیت باشم و خدمت کنم اما آنها با گفتن این سخنان که در ایام ارتحال امام (ره) هستیم و شما شاگرد ایشان بودید و باید در این زمینه سخن بگویید، من را قانع کردند.
عضو سابق مجمع روحانیون مبارز ادامه داد: بزرگ‌ترین نعمتی که امروز پروردگار پس از عنایت خود و توجهات امام زمان (عج) و ائمه معصومین (ع) به ما در این مملکت و در جهان داد، امام (ره) و انقلاب شکوهمند ایران است که هر چه بر این این نعمت بزرگ شکر به جای آوریم، نتوانسته‌ایم حق مطلب را ادا کنیم چرا که مسئله رهبری و ولایت که بسیار اهمیت دارد، در میان است.
وی تصریح کرد: برای ولایتی که 1400 سال غریب بوده دو نفر بیشترین سرمایه‌گذاری را کردند، برای معصومین هیچ‌کس به اندازه حضرت زهرا (س) سرمایه‌گذاری نکرد و برای دفاع از ولایت رنج‌های بسیاری را تحمل نمود. ایشان بزرگ‌ترین سیاستمدار جهان بود؛ وصیت به غسل شبانه و مخفی‌بودن قبر، بزرگترین سند برای ولایت حضرت علی (ع) است.
آیت الله جلالی خمینی عنوان کرد: امام (ره) دومین فردی بود که در زمان غیبت امام زمان(عج) خدماتی به ولایت کرد که خدمت هیچ‌کس را نمی‌توان در این زمینه با ایشان برابر دانست، هنر امام این بود که ولایت را در این مملکت پیاده کرد و بر مبنای ولایت، حکومت اسلامی تشکیل داد که مظهر آن قرآن و ولی‌فقیه بود، همچنین در زمان حیات ایشان قانون اساسی نیز تدوین شد.
این استاد حوزه با بیان اینکه امام ذخیره‌ای بود که خداوند پس از 1400 سال برای اسلام محفوظ داشت، ابراز کرد: اگر امام(ره) نبود و انقلاب به پا نکرده بود وضع مملکت به همان شیوه‌ برده داری اداره می شد و حق توحش برای آمریکایی‌ها، تصویب آزادی غربی برای بانوان و نشان‌دادن روحانیت با چهره‌ای متحجر، همچنان به حال خود باقی می‌ماند.
وی با اشاره به اینکه امام خود را رهبر نمی‌دانستند و تمایل داشتند خادم مردم خطاب شوند، یادآور شد: امام هیچ چیز از این مملکت نخواستند و تا زمان ارتحال نیز خانه‌ای از خود نداشتند و مستأجر بودند و زمانی که ارثیه‌ای از پدر به ایشان رسید، من را وکیل کردند تا آن را میان فقرا و مستضعفین تقسیم کنم.
شایان ذکر است، در پایان این مراسم از مقام علمی آیت‌الله جلالی خمینی با اهدای لوح تقدیر و هدایا تجلیل به عمل آمد.
پایان پیام/

کد خبر 259723

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha