نقض آشکار حقوق بشر ملت ايران

سياسي: رييس مرکز مطالعات بين‌المللي دانشگاه تهران در مورد تصويب قطعنامه‌هاي سازمان ملل عليه ايران گفت: همه قطعنامه‌هايي که تاکنون عليه ايران صادر شده است نقض آشکار حقوق بشر ملت ايران است.

به گزارش خبرگزاري شبستان، ابومحمد عسگرخاني، رييس مرکز مطالعات بين‌المللي دانشگاه تهران در نشست تخصصي بررسي وضعيت حقوق بشر در ايالات متحده آمريکا که صبح امروز در دفتر مطالعات سياسي و بين‌المللي وزارت امور خارجه برگزار شد، گفت: ريشه نقض حقوق بشر در تقسيم نامساوي قدرت و تصاحب زمين توسط مهاجران آمريکايي از دست بوميان اصلي آمريکا است.
 
وي با اشاره به کشف قاره آمريکا از سوي چيني‌ها و سال‌ها پيش از آن از سوي کريستف کلمب اظهار کرد: آنها نتوانستند در بافت بومي آمريکا تغييري ايجاد کنند اما با ورود اسپانيايي‌ها، فرانسوي‌ها و انگليسي‌ها با آمريکا بافت بومي اين قاره از بين رفت و آنها توانستند زمين‌هاي مردم بومي آنجا را بدست آورند.
 
عسگرخاني بيان کرد: امروز آمريکا با قدرت اقتصادي به نقض حقوق بشر در سطح بين‌المللي مي‌پردازد.
 
وي با اشاره به تحريم‌هاي اقتصادي ايران از سوي آمريکا تصريح کرد: آمريکا مجموعه‌اي از فشارهاي اقتصادي را به مردم ايران وارد مي‌کند و خود اين نقض آشکار حقوق بشر است و اين فشارها با انقلاب اسلامي بيشتر و بيشتر شده است آن هم به دليل که در کشور ما انقلاب شده است.
 
 
رييس مرکز مطالعات بين‌المللي دانشگاه تهران در ادامه سخنان خود با اشاره به برخي تحريم‌هاي صورت گرفته از سوي کشورهاي اروپايي و آمريکا و به ويژه تحريم بيمه ايران، يادآور شد: تحريم بيمه ايران برخلاف حقوق بشر است زيرا با آن بازنشستگان تحت فشار قرار مي‌گيرند.
 
وي با بيان اينکه 80 درصد شرکت کشتي‌راني ايران به سازمان تأمين اجتماعي تعلق دارد، بيان کرد: مديريت اين شرکت‌ها را امور بازنشستگان به عهده دارد که تحريم آن نمونه بارز نقض حقوق بشر است زيرا در آن حقوق ميليون‌ها سالمند و بازنشسته ايراني ضايع شده است.
 
اين استاد دانشگاه تهران تصويب قطعنامه‌هاي سازمان ملل عليه ايران را تحت تأثير خواسته‌هاي آمريکا عنوان کرد و گفت: همه قطعنامه‌هايي که تاکنون عليه ايران صادر شده است نقض آشکار حقوق بشر ملت ايران است.
 
 
 
عسگرخاني همچنين با اشاره به تحت تأثير قرار گرفتن رژيم مديترانه، رژيم محيط زيست، سازمان جهاني کار و رژيم اقتصادي از سوي آمريکا بيان کرد: حيطه مداخلات آمريکا در امور جهاني آن‌قدر زياد شده است که اجلاس عمومي سازمان ملل متحد نيز در اين مورد سکوت اختيار کرده است.
 
وي با گسترده دانستن همکاري ايران با سازمان ملل متحد در زمينه حقوق بشر بيان کرد: علي‌رغم همکاري ايران با سازمان ملل متحد در زمينه حقوق بشر، آمريکا به گونه‌اي تبليغ مي‌کند که انگار ايران حقوق بشر را رعايت نمي‌کند که خود اين موضوع يک دروغ بزرگ است.
 
عسگرخاني با اشاره به معاهده الجزاير که در آن آمريکا متعهد شده بود در امور داخلي ايران دخالت نکند، يادآور شد: آمريکا در سه دهه گذشته برخلاف معاهده الجزاير عمل کرده است و همواره در امور داخلي ايران دخالت‌هاي زيادي داشته است اما جامعه بين‌المللي نيز در مقابل اين دخالت‌ها و بي‌عدالتي‌ها سکوت کرده است و اقدامي صورت نمي‌دهد.
 
پايان پيام/
کد خبر 260

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha