فقدان رهبری دینی در قیام کشورهای منطقه مشهود است

معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان کرمان، با اشاره به جایگاه ولایت فقیه در نظام اسلامی، گفت: فقدان رهبری دینی در قیام کشورهای منطقه مشهود است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان،  حجت الاسلام حسینی، معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان کرمان، امروز (18 اسفند) در همایش "بیداری اسلامی، از رؤیا تا واقعیت" با اشاره به تحولات اخیر ملت های عرب، قدرت تحلیل در شرایط کنونی و پرداختن به جایگاه رفیع ولایت فقیه، رهبری دینی و حاکمیت را مهم دانست و گفت: کشورهای قیام کننده دچار این خلأ هستند اما ایران اسلامی به برکت رهبری های امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری فاقد چنین خلأیی است.

 

وی در این همایش که با هدف بررسی تحولات خاورمیانه و با حضور حسین رویوران، دبیرکل کمیسیون سیاسی جمعیت دفاع از ملت فلسطین و عدنان ابوناصر، عضو جنبش آزادی بخش فلسطین در تالار همایش های دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه آزاد کرمان برگزار شد، تبیین جایگاه حکومت الهی میان جوامع بشری را از اهداف برگزاری همایش" بیداری اسلامی از رؤیا تا واقعیت" عنوان کرد.


وی با اشاره به ذهنیت برخی افراد در این موضوع که آیا ائمه معصوم در صدد تشکیل حکومت و گرفتن قدرت حاکمه بودند؟ و نیز با بیان فرمایشی از امام علی(ع)مبنی بر اینکه " اگر هفت اقلیم زمین و آسمان را در اختیار من قرار دهند تا در مقابل به گونه ای عمل کنم که دانه ای از دهان مورچه ای به زور گرفته شود، هرگز چنین نمی کنم" تصریح کرد: این بیان حاکی از عدم رغبت به تشکیل حکومت نیست.
 

حجت الاسلام حسینی، تشکیل حکومت اسلامی را از اهداف همه انبیای الهی و ائمه معصوم دانست و ادامه داد: حاکمیت یکی از ابزار تشکیل حکومت اسلامی است که در دوران پس از پیامبر(ص) جامعیت این حکومت در پنج سال آخر عمر شریف حضرت علی(ع) محقق شد.


معاون نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد اسلامی استان کرمان، تأکید کرد: تشکیل حکومت در سیره ائمه معصوم(ع)از باب وظیفه الهی و تکلیف بوده است.
 

گفتنی است، این همایش به همت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه های آزاد استان، مرکز مطالعات انقلاب فلسطین در نهاد ریاست جمهوری، مؤسسه فرهنگی و مطالعاتی آستانه افق، دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرمان و جمعیت دفاع از ملت فلسطین برگزار شد.

 

پایان پیام/

کد خبر 26073

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha