نقش بانوان در جذب مشارکت حداکثری تاثیرگذار است

رئیس هیئت بازرسی انتخابات گیلان با بیان اینکه زنان همپای مردان در دفاع از کشورشان حماسه‌های مختلفی را خلق کردند، گفت: نقش بانوان در جذب مشارکت حداکثری تاثیرگذار است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از گیلان، محمد آقاجانزاده، معاون امور عمرانی استانداری گیلان و رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان، امروز(19 خرداد) در همایش" حماسه سیاسی بانوان در انتخابات" که با حضور بانوان تاثیر گذار و شاغل استان در سالن الغدیر استانداری گیلان برگزار شد، گفت: زنان همواره در طول تاریخ دوشادوش مردان حرکت کرده و نقشی تاثیر گذار در همه عرصه‌ها داشتند.


وی با بیان اینکه انتخابات به عنوان رفتار سیاسی نماد و رکن نظام‌های مردم سالار دینی است، اظهار کرد: انتخابات بهترین وسیله جهت مشارکت مردم در تعیین سرنوشت کشور است.


آقاجانزاده با بیان اینکه مردم علاوه بر تعیین حاکم در انتقال قدرت به او نیز موثر هستد، افزود: این امر در نظام اسلامی ایران کاملا مشهود است و تازمانی که مردم در صحنه بوده و دنباله رو راه امام و شهدا هستند کشور در مسیر درست پیش می‌رود.


وی با اشاره به اینکه مردم با حضور در انتخابات سلایق خود را به مرحله ظهور می‌رسانند، اذعان کرد: کاندیداها چه در سطح ملی( ریاست جمهوری) و چه در سطح منطقه‌ای(شورای شهر و روستا) باید به تحلیل برنامه‌های خود جهت آگاه سازی اذهان بپردازند.


رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان گیلان تصریح کرد: انتخابات جمهوری اسلامی ایران، انتخاباتی علنی، آزاد، عادلانه و جوهره دموکراسی اسلامی است.


وی اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران در غالب اسلام بهترین انتخابات را در طول 34 سال گذشته برگزار کرده و با حضور جدی در همه عرصه‌ها و خنثی سازی توطئه‌های دشمنان، آنان را مأیوس و ناامید کرده است.
 

آقاجانزاده به تلاش‌ها و کارشکنی‌های دشمنان در برگزاری این دوره از انتخابات اشاره و اظهار کرد: زنان همپای مردان در دفاع از کشورشان حماسه‌های مختلفی را خلق کرده و دوشادوش مردان در صحنه‌هایی مانند انقلاب، جنگ تحمیلی و ... مبارزه کرده و از تمامیت ارضی کشور دفاع و پشتیبانی کردند.
  

وی اضافه کرد: هر جا که نظام نیازمند حمایت بانوان بوده آنها در صحنه حضور یافتند و حماسه‌ها خلق کردند.


رئیس هیئت بازرسی انتخابات استان گیلان با بیان اینکه انتخابات مظهر حماسه سیاسی، اراده ملت و آبروی نظام است، تاکید کرد: بر ما تکلیف است تا با نصب العین قرار دادن دستورات دین، این امر خطیر را با احساس وظیفه اجرا کرده تا نتایج آن باعث بالندگی کشور شود.


وی ادامه داد: باید از همه صحنه‌های انقلاب دفاع کرده تا این تاریخ را علی رغم همه توطئه‌های دشمن در بازدارندگی ملت از مسیر شهدا و امام شهیدان به درستی به نسل‌های بعد انتقال دهیم تا بتوانیم پاسخگوی خون شهدا باشیم.


آقاجانزاده با بیان اینکه انتخابات 24 خرداد در دو سطح ملی و منطقه‌ایی موجب آزار دشمنان شده است، افزود: دشمن در همه شبکه‌های ماهواره‌ایی با استفاده از ظرفیت رسانه به تحلیل انتخابات از زاویه خود می‌پردازد تا بتواند همانند سال 88 فتنه‌ایی ایجاد کند اما با تدابیر مقام معظم رهبری و شورای نگهبان این توطئه نیز خنثی شده است.


وی با اشاره به نقش بانوان در خانواده و اجتماع در جذب حضور حداکثری، بیان کرد: شما بانوان به پیروی از حضرت فاطمه(س) و زینب کبری(س) پیام رسانان دین هستید و باید با بصیرت و آگاهی در هدایت افراد به پای صندوق‌های رأی و انتخاب اصلح تلاش کنید.


در ابتدای این مراسم طیبه بزرگی، مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری گیلان ضمن خوش آمدگویی به مدعوین هدف از برگزاری این همایش را ارتقاء سطح بینش و دانش سیاسی بانوان شاغل در دستگاه‌ها در جهت خلق حماسه سیاسی اعلام کرد.


پایان پیام/

کد خبر 261468

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha