افراد بی‌سواد برای نوشتن رأی باید فرد باسواد همراه خود داشته باشند

جانشین ستاد انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه انتخابات در استان با حضور پرشور مردم در حال برگزاری است، گفت: افراد بی‌سواد برای نوشتن رأی باید فرد باسواد همراه خود داشته باشند.<BR> <BR>

مهدی فتحیان نسب، جانشین ستاد انتخابات استان همدان، با بیان این مطلب به خبرنگار شبستان گفت: انتخابات با حضور کثیری از مردم استان با شور و شعف خاصی در حال برگزاری است.


وی درخصوص رای های افراد بی سواد اضافه کرد: افراد بی‌سواد برای نوشتن رأی باید فرد باسواد همراه خود داشته باشند.


وی تصریح کرد: در راستای برگزاری انتخاباتی سالم و بدون دغدغه در روز 24 خرداد، هماهنگی ها و تدابیری اندیشیده شده تا به خوبی شاهد برگزاری این اتفاق مهم باشیم.


جانشین ستاد انتخابات استان همدان درخصوص انتخابات شوراها با بیان اینکه جمعیت 500 هزار تا یک میلیون نفر دارای اعضای 15 نفره خواهد بود، گفت: در استان تنها شهر همدان حائز این شرط است.


فتحیان نسب با بیان اینکه شهرستان ملایر با جمعیت 100 تا 200 هزار نفری دارای اعضای شورای اسلامی 11 نفره خواهد بود، افزود: اسداباد و نهاوند با جمعیتی 50 تا 100 هزار نفری دارای اعضای 9 نفره و تویسرکان و کبودراهنگ با جمعیت 20 تا 50 هزار نفری دارای اعضای 7 نفره خواهد بود.


وی با اشاره به اینکه شهرهایی زیر 20 هزار نفر دارای اعضای شورای اسلامی 5 نفره خواهد بود، تصریح کرد: شهرهای بالای 20 هزار نفر درای اعضای 9 نفره خواهند بود.


وی اظهار داشت: روستاهای زیر یک هزار و 500 نفر دارای اعضای شورای اسلامی 3 نفره، و بالای یک هزار و 500 نفر دارای اعضای 5 نفره خواهند بود.


پایان پیام/

 

کد خبر 263114

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha