مصرف نان در یزد 30 درصد کاهش یافت

فرماندار یزد با اشاره به اجرای طرح هدفمندی یارانه ها گفت: مصرف نان در استان یزد پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها با 30درصد کاهش روبه رو شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان یزد، عزیزالله سیفی، فرماندار یزد عصر روز گذشته(19 اسفند) در سالن اجتماعات فرمانداری در جمع خبرنگاران استان یزد و در ادامه نهمین سفر شهرستانی خبرنگاران اظهارداشت: در استان یزد طرح بزرگ ملیهدفمندی یارانه ها با تعامل و همکاری مردم بدون هیچ مشکلی اجرا شده است.

 

وی با اشاره به مصرف 10 هزارتنی آرد نانوائی های استان در قبل از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها اظهارداشت: از این میزان 8 هزار تن به نانوائی های یارانه پز و 2هزار تن به آزادپزان اختصاص یافته بود.
 

سیفی ادامه داد: پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها میزان مصرف نان استان به 6هزارو 400 تن کاهش یافته که نشان از کاهش 30درصد مصرف دارد.
 

وی صرفه جوئی مردم، کاهش دور ریز ضایعات نان و رفع برخی از زمینه های سوء استفاده از یارانه های نان را از دلایل عمده در کاهش مصرفی آرد ونان مردم در استان یزد ذکر کرد.
 

سیفی در عین حال خاطرنشان کرد: اکنون آرد تحویلی به نانوائی ها با قیمت 290 تومان توزیع می شود و دولت گندم را با قیمت کیلوئی 340 تومان خریداری می کند و اگر این مابه التفاوت در چندسال آینده کاهش یابد قیمت نان بر اساس عرضه و تقاضا و نوع کیفیت نان تعیین و عرضه می شود و زمینه سوء استفاده در حد بسیار زیادی رفع می شود.
 

وی ادامه داد: در کل استان یزد یک هزار و100 واحد نانوائی یارانه ای و 278 نانوائی آزاد پز وجود دارد که این میزان 350 واحد یارانه پز و 158 واحد آزاد پز در شهرستان یزد قرار دارند و بر اساس سیاست جدید به جز در مواردی معدود اعطای مجوز جدید را در برنامه نداریم.
 

فرماندار یزد با اشاره به کیفیت رو به افزیش نان تاکید کرد: در طول اجرای طرح هدفمندی با برخی تخلفات برخورد شد که به عنوان نمونه می توان به پلمپ 3 نانوائی و جریمه و پلمپ یک کارخانه آرد اشاره داشت.
 

سیفی در بخش دیگری از سخنانش به وضعیت سوخت پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها اشاره وتصریح کرد: با تمهیدات مناسب اندیشیده شده مشکلات برخی واحدها رفع وبرای مشکل گلخانه داران استان برنامه ویژه ای در نظر گرفته شد.
 

وی با اشاره به وضعیت آجر و کوره های آجر دستی یزد خاطرنشان کرد: پس از اجرای طرح هدفمندی یارانه ها کوره های آجر دستی که سوخت مصرفی آنان مازت بود توان رقابت با کوره های آجر فشاری را نداشتند وتولید آنان توجیه اقتصادی نداشت.
 

سیفی ادامه داد: برخی از کوره های آجر دستی پس از اجرای این طرح خود به خود تعطیل شدند و بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در صورتی که چند تا از این کوره داران با یکدیگر همراه شوند به آنان مجوز کوره فشاری اعطا می شود.
 

وی در همین زمینه به آلودگی هوای شهر یزد اشاره وتاکید کرد: بیشترین آلودگی هوای یزد مربوط به کوره های آجر است که از حومه یزد دیگر وارد یزد شدند و آلودگی هوای شهر یزد پس از تعطیل برخی از کوره های آجر کاهش یافته است.
 

فرماندار یزد با اشاره به تمهیدات لازم بر ای انتقال کوره های آجر به زمینی به وسعت 600 هکتار در مسیر یزد-بافق اظهارداشت: مراحل آماده سازی زمین برای واگذاری به کوره داران اندیشیده شده و در صورت پاسخ سازمان حفاظت محیط زیست تا 6 ماه اول سال آینده شرایط انتقال کوره های آجر فراهم می شود.
 

فرماندار یزد همچین با اشاره به وضعیت شیر تاکید کرد: دقیقا برای ما روشن نیست که دولت یارانه شیر رابه مبلغ یارانه اضافه می کند یا اینکه مجدد یارانه شیر را به وضعیت سابق بر می گرداند.
 

وی با اشاره به تولید مازاد بر مصرف شیر در استان یزد تاکید کرد: در یزد ماهیانه 50 تن شیر تولید می شود ولی مصرف شیر 250 تن است که برای رفع این مشکل نیز تمهیداتی در سطح استان اندیشیده شده است.
 

فرماندار یزد در پایان به وضعیت مسکن مهر در استان اشاره و تاکیدکرد: در شهرستان یزد 56 شرکت تعاونی ساخت 5هزار و 591 واحد را در 18 نقطه شهر یزد در دستور کار دارند که حدود 70درصد پیشرفت فیزیکی دارد و زیر بنای واحدها 105 تا 110 متر مربع است.

گفتنی است، خبرنگاران استان یزد در پایان این نشست خبری که به همت روابط عمومی استانداری برگزار شد از بیمارستان فرخی، بیمارستان شهید رهنمون، پردیس دانشگاه علوم پزشکی ومسکن مهر در شهرستان یزد بازدید و در جریان پیشرفت این پروژه ها قرار گرفتند.

پایان پیام/
 


 

کد خبر 26430

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha