برگزاری طرح نشاط معنوی در جوار 34 امامزاده شاخص همدان

خبرگزاری شبستان: مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، از برگزاری طرح تابستانی نشاط معنوی در جوار 34 امامزادگان استان همدان از (10تیر) جاری در این استان خبر داد.

حجت الاسلام محمد صالحی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان به خبرنگار شبستان گفت: سازمان اوقاف و امورخیریه برنامه‌ جامع و مفید طرح تابستانی نشاط معنوی را به منظور غنی سازی اوقات فراغت جوانان در 34 بقعه متبرکه برگزار می کند.
 

وی با بیان اینکه این طرح فضای معنوی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه ایجاد می کند، افزود: طرح نشاط معنوی به عنوان یکی از مهم ترین طرح در اولویت فعالیت‌های فرهنگی قرار گرفته است.
 

وی، استفاده از ظرفیت طرح اوقات فراغت دانش‌آموزان در تعطیلات تابستانی جهت قطب فرهنگی نمودن بقاع متبرکه ، بهینه‌سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در تابستان با هدف تقویت بنیه اعتقادی، دینی و ارزش‌های انقلاب اسلامی، سوق دادن نسل جوان به فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه، برنامه‌ ریزی برنامه‌های فرهنگی، آموزشی و تفریحی در فضای معنوی امامزادگان با شور و نشاط جوانی از اهم اهداف این طرح برشمرد.
 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان در خصوص ثبت نام طرح نشاط معنوی، اظهار داشت: ثبت نام طرح تابستانی نشاط معنوی از (25 خرداد) شروع و تا (10 تیر)  جاری در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه استان همدان ادامه دارد.
 

حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه شروع طرح از (10 تیر) تا (25 مرداد) جاری می باشد، خاطرنشان کرد: همچنین مخاطبین این طرح دانش آموزان دختر و پسر مقاطع ابتدایی، راهنمایی، متوسطه است.
 

وی گفت: تعداد 34 مبلغ در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان در طرح تابستانی نشاط معنوی به موقوفات و امامزادگان استان اعزام خواهند شد.
 

وی با بیان اینکه در این طرح کلاس های قرآنی شامل روخوانی، روانخوانی، ترجمه، مفاهیم و حفظ قرآن کریم برگزار می شود، ابراز داشت: کلاس اعتقادات، داستان های ائمه معصومین و پیامبران و احکام متناسب با سطح و مقطع تحصیلی شرکت کنندگان تدریس خواهد شد.
 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: اردوهای تفریحی زیارتی، کلاس های هنری و آموزشی، برنامه های ورزشی و تفریحی از دیگر اقدامات طرح نشاط معنوی می باشد.
 

حجت الاسلام صالحی با اشاره به برنامه های تربیتی این طرح، خاطرنشان کرد: تشکیل جلسات اخلاق بصورت هفتگی، حضور فعال دانش آموزان در نماز جمعه و جماعت، برگزاری جلسات ادعیه و برنامه ریزی جهت حضور پویا و فعال دانش آموزان، جلسات مشترک بین دانش آموزان ، والدین و دعوت از اساتید تربیتی، فضاسازی معنوی در ایام ماه مبارک رمضان جهت حضور فعال دانش آموزان در جلسات تفسیر، ختم قرآن و مراسم شب قدر از دیگر برنامه های این طرح است.
 

پایان پیام/

کد خبر 264943

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha