اهدای 81 سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد مشهد

خبرگزاری شبستان: مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مشهد از اهدای 81 سری جهیزیه به نوعروسان تحت پوشش این نهاد به مناسبت اعیاد شعبانیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، قربانعلی حاجی زاده، مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) مشهد شب گذشته (28خرداد) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: کمیته امداد مشهد تلاش مضاعفی در راستای حمایت از زوجهای جوان دارد و آموزش های مناسبی در مورد تحکیم بنیان خانواده و مهارتهای زندگی به این اقشار ارائه می کند.


مدیر کمیته امداد مشهد با بیان اینکه ازدواج سنتی حسنه و پیوندی الهی است که این عامل موجب کامل شدن دین می شود، اظهار داشت:‌ 10 هزار و 570 دختر در آستانه ازدوج قراردارند که در حال حاضر 219 نفر آنان ازدواج کرده اند و در نوبت جهیزیه می باشند که امیدواریم با مشارکت خیرین این نوعروسان با دریافت جهیزیه هرچه سریعتر رهسپار خانه بخت شوند.


وی با اشاره به فضایل و متبرک بودن ماه شعبان، تصریح کرد: زوج های جوان، جشن آغاز زندگی خودشان را در این ماه قرار می دهند تا خاطره ای بیاد ماندنی را در اذهان اطرافیان شان برجای گذارند.


مدیر کمیته امداد مشهد گفت: قانع بودن، تنظیم و داشتن برنامه ریزی در زندگی، صرفه جویی و الگو قرا دادن سیره اهل البیت (ع) امری ضروری در زندگی زوج های جوان است چرا که آنان را به سعادت راهنمایی می کند.


حاجی زاده لازمه اهدا جهیزیه به نوعروسان را حضور و شرکت در کلاس های آموزش مهارتهای زندگی اعلام کرد و اظهار داشت: در کلاس های آموزش مهارت های زندگی، آموزش هایی دربخش های اعتقادی، فرهنگی، اجتماعی، بهداشت روان وجسم به نوعروسان ارائه می شود تا علاوه بر ارتقاء سطح علمی و آگاهی شان، زندگی موفقی را در کنار همسر و فرزندان خود ترسیم کنند.


مدیر کمیته امداد در مشهد ضمن قدردانی از حضور خیرین در این امر خداپسندانه که زمینه آغاز زندگی مشترک نوعروسان و نو دامادها را فراهم می کند، افزود: امیدواریم شاهد توسعه، تداوم و ترویج این امور خیر در جامعه باشیم تا زمینه ازدواج آسان و پایدار بیش از پیش در جامعه و خصوصا در بین اقشار محروم راشاهد باشیم.


حاجی زاده حضور خیرین در این امر خیر را مورد تحسین دانست و گفت: در ایام و اعیاد شعبانیه، با مشارکت خیرین مبلغ 870 میلیون ریال جمع آوری شد که 810 میلیون ریال آن در قالب جهیزیه به 81 نوعروس و مبلغ0 6 میلیون ریال هدیه 2 میلیون ریالی به نودامادهای تحت پوشش اهدا شد.


پایان پیام/
 

کد خبر 265315

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha