قرآن آموزی در کاهش آسیب های اجتماعی موثر است

مدیر کل زندانهای استان سمنان گفت: ارائه آموزشهای قرآنی، علمی، عقیدتی ،شغلی و... قطعأ در کاهش آسیب رفتارهای پر خظر تاثیر گذار است.<BR>

به گزارش خبرگزاری شبستان از سمنان، عباسعلی عرب در نشست خبری که به مناسبت هفته قوه قضائیه در این اداره کل برگزار شد به خبرنگاران با اشاره به ضرورت ارائه برنامه های آموزشی و فعالیتهای اصلاح و تربیت در بین زندانیان،گفت: یکی از مهمترین وظایف سازمان زندانها بحث اصلاح و تربیت و ارائه آموزشهای گوناگون علمی، عقیدتی ،شغلی و... است که قطعأ در کاهش آسیب رفتارهای پر خظر بعد از اتمام حبس مؤثر است.


عرب ادامه داد: در سال گذشته 12 دوره کلاس سواد آموزی ،15 مراسم شبی با قرآن ،46 مسابقه کتابخوانی ،108 دوره کلاس آموزش فنی و حرفه ای در راستای افزایش آگاهی ،مهارتهای شغلی و موضوعات عقیدتی در این مرکز برگزار شد.


وی افزود: پارسال بیش از یک هزارو300 نفر از زندانیان استان سمنان در کلاسهای آموزشی روخوانی، روان خوانی وتجوید قرآن شرکت کردند.


وی با اشاره به برگزاری مراسم شبی با قرآن طی سال در اداره زندانها گفت: پارسال 15 مراسم شبی با قرآن با حضور قاریان قرآنی استانی وکشوری برگزار شد.


وی همچنین گفت: سال گذشته تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش منعقد شد و در این راستا 71 نفر در کلاسهای از راه دور آموزش و پرورش شرکت کردند و گواهی نامه دریافت کردند.


عرب همچنین اظهار کرد: در سال گذشته تعداد 24نفر از زندانیان استان در دانشگاههای مختلف استان و در مقاطع مختلف مشغول به تحصیل شدند که بخشی از هزینه های تحصیل آنان از طریق خیرین و انجمن ها پرداخت شد.


وی با اشاره به برگزاری 108 دوره آموزش فنی حرفه ای برای زندانیان گفت: در این دوره ها تعداد 14 هزار و 598 ساعت آموزش دیدند و بیش از یکهزار و 600 نفر نیز موفق به دریافت گواهی نامه شدند.


وی با بیان اینکه در سازمان زندان ها، امسال سال ارتقای نظام زندانبانی نیز نامیده شده است. گفت: سیاستهای قوه قضائیه در این راستا قرار گرفته که از تعداد ورودی های به زندان های کشور کاسته شود .پایان پیام/
 

کد خبر 265577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha