ترویج قرآن آموزی؛اولویت اول فعالیت های فرهنگی درزندان های خراسان شمالی

خبرگزاری شبستان:مدیر کل زندان های خراسان شمالی با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی دربین زندانیان گفت:در همین راستا کارهای اصلاحی و تربیتی در مجموعه زندان های استان با محوریت مسائل دینی و قرآنی انجام می گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد، محمدعلی بلوکی، مدیرکل زندان های خراسان شمالی امروز  (2 تیر) در نشست خبری با خبرنگاران استان با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ قرآنی در بین زندانیان، گفت: در همین راستا کارهای اصلاحی و تربیتی در مجموعه زندان های استان با محوریت مسائل دینی و قرآنی انجام می گیرد.
 

وی برگزاری جلسات ستاد اقامه نماز، امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ عفاف و حجاب، قرآن و کاهش آسیب های پرخطر با تعداد 40 جلسه، شرکت 90 نفر از کارکنان، سربازان و زندانیان در مسابقات شهرستانی و استانی قرآنی، کسب مقام دوم ستاد عفاف و حجاب این اداره کل در سطح کشور را باز خورد این هدف دانست.
 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی 90 نفر روحانی ثابت در مجموعه زندان های استان مستقر هستند.

 

بلوکی به آموزش سواد در بین مددجویان نیز اشاره کرده و بیان داشت: طی سال گذشته تعداد 102 نفر از مددجویان دوره نهضت سواد آموزی، 170 نفر دوره متوسطه آموزش از راه دور، 20 نفر پیش دانشگاهی و 4 نفر به آموزش عالی راه یافتند.
 

وی تصریح کرد: برای  آموزش اشتغال و حرفه آموزی و توانمندسازی زندانیان نیز با انعقاد تفاهم نامه با ادارات فنی و حرفه ای، جهاد کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی تعداد یکهزار و 758 نفر از زندانیان به میزان 440 هزار نفر ساعت آموزش دیدند.
 

وی متذکر شد: همچنین با همکاری بنیاد تعاون مبلغ یک میلیارد و 309 میلیون ریال نیز به زندانیان از محل درآمد خودشان دستمزد پرداخت شد.
 

مدیرکل زندان های استان به اقدامات روانشناسی و روان درمانی نیز اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون تعداد 720 نفر در زندان بجنورد، 234 نفر در شیروان و 20 نفر در کانون اصلاح و تربیت از خدمات رواشناسی و رواندرمانی زندان ها استفاده کرده اند.
 

بلوکی  آزادسازی 165 زندانی و جلوگیری از ورود 18 نفر به زندان و کسب رضایت شکات با پرداخت بیش از 316 میلیارد و 965 میلیون ریال از محل مصوبات سفر رهبری، اعتبارات دولتی و کمک های مردم و خیرین را از جمله اقدامات در سال گذشته دانست.
 

وی افزود: طی 3 ماهه امسال نیز 18 زندانی با کمک ستاد دیه آزاد و 6 میلیارد و 634 میلیون ریال گذشت شکات خصوصی اخذ شد.
 

وی متذکر شد: همچنین با اقدامات مددکاران زندان رضایت 8 نفر از اولیای دم گرفته شد، 602 نفر زندانی با عفو مشروط آزاد و 192مورد عفو موردی به کمیسیون عفو پیشنهاد شد.
 

بلوکی در پایان تعداد زندانیان استان را شامل یک هزار و 67 نفر در زندان بجنورد، 733 نفر در شیروان، 309 نفر در اسفراین و 21 نفر نیز در کانون اصلاح و تربیت اعلام کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 266731

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha