آسمان شهر اراک نور افشانی شد

همزمان با نیمه شعبان فرخنده میلاد با سعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) آسمان شهر اراک نورافشانی و مراسم جشن و شادی در جای جای استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، به مناسبت نیمه شعبان خجسته میلاد با سعادت دوازدهمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت ولیعصر(عج)مراسم جشن و سرور در شب و روز میلاد آن امام همام در مساجد، تکایا، حرم مطهر امامزادگان و منازل افراد برگزار شد.

 

براساس این گزارش در این مراسم مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مدیحه سرایی در مدح و منقبت یگانه منجی عالم بشریت پرداختند.


همچنین در کوچه و خیابان عاشقان و ارادتمندان به خاندان عصمت و طهارت(ع)ضمن آذین بندی معابر به پخش شیرینی و شربت و اهداء گل به عابرین پرداختند.


بنابراین گزارش، کانون های فرهنگی هنری مساجد استان مرکزی نیز در شب و روز میلاد حضرت مهدی موعود(عج) با برگزاری مراسم جشن و شادی در مساجد با حضور گسترده جوانان مسجدی حال و هوای خاصی به این مراسم معنوی بخشیدند.


همچنین ائمه جماعت مساجد نیز در خصوص ویژگی های عصر غیبت و وظایف منتظران آن امام همام سخنانی بیان کردند.
 

حجت الاسلام چمانی، معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان تبلیغات اسلامی استان مرکزی در این خصوص به خبرنگار شبستان در اراک گفت: ماه شعبان به دلیل میلاد با سعادت امامان بزرگوار٬ ماهی سراسر شادی و نشاط است و در آموزه های دینی به آن توجه فراوان شده است.

وی با بیان اینکه ولادت با سعادت حضرت مهدی (عج) در نیمه این ماه با برکت قرار دارد٬ افزود: بعد از شب قدر شبی بالاتر از نیمه شعبان نیست چرا که عصاره خلقت در آن شب چشم به جهان گشوده و دعای هر حاجت‌مندی برآورده می شود.
 

حجت الاسلام چمانی، حضرت مهدی(عج) را به عنوان مصلح جهان و عدالت گستر گیتی عنوان کرد و گفت: افراد باید صالح باشد و زمینه را برای فرج مولای خود آماده کنند.

پایان پیام/

کد خبر 266936

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha