اهدای ثواب طرح تلاوت نور مساجد خراسان جنوبی به شهدای 7 تیر

مسئول دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی از مساجد مجری طرح تلاوت نور سطح استان خواست ثواب تلاوت نور در روزهای 6 و 7 تیرماه را به روح مطهر شهدای هفتم تیر اهدا کنند.

حجت الاسلام رمضان زاهدی در گفتگو با خبرنگار شبستان در بیرجند اظهار داشت: طبق برنامه ریزی های انجام شده؛ مقرر است تمامی مساجد و کانونهایی فرهنگی هنری سطح استان ثواب طرح تلاوت نور را در روزهای 6 و 7 تیر به روح مطهر شهید بهشتی و 72 تن از یارانش هدیه کنند.

 

 

وی افزود: اطلاع رسانی های لازم در این خصوص از طریق خبرگزاری ها، روزنامه ها، سامانه پیامک دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد و خبرگزاری شبستان استان انجام شده است.

 

 

مسئول دبیرخانه کانونهای مساجد خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مراسم محوری گرامیداشت شهدای هفتم تیر در تمامی شهرستان ها برگزار می شود، افزود: این مراسم با حضور فعالان کانونهای فرهنگی هنری مساجد شهرستان بیرجند امروز در مصلی برگزار می شود.

 

 

بر اساس این گزارش؛ در هفتم تیرماه سال 1360، دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، در حالیکه جمعی از بلندپایه‏ترین و دلسوزترین مسئولان نظام، همچون آیت‏اللّه‏ بهشتی رئیس دیوان عالی کشور، چهار وزیر، 12 معاون وزیر و حدود 30 نماینده مجلس در آن جلسه حضور داشتند، با بغض منافقان منفجر شد و 72 یار وفادار انقلاب و امام، با ذکر خدا بر لب و بدن‏های پاره پاره، به دیدار حق شتافتند.

 

 

در پی این حادثه، مردم انقلابی ایران، در سراسر کشور مجالس عزاداری باشکوهی برگزار کردند و با این کار، نفرت عمیق خود را از دشمنان انقلاب و به ویژه منافقان نشان دادند.


حضرت امام خمینی رحمه‏الله درباره این حادثه جان‏سوز فرمودند: «ملت ایران در این فاجعه بزرگ، 72 تن بی‏گناه، به عدد شهدای کربلا از دست داد».

 

 

پایان پیام/
 

کد خبر 267642

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha