‌شهدای هفتم تیر پیام وحی را با علم خود منتشر می کردند

معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی گفت: شهید بهشتی و شهدای هفتم تیر از نخبگان و برجستگان علمی و دانشگاهی بودند و با علم خود پیام وحی را منتشر می کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، ابوالقاسم نصراللهی، ‌معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی، امروز(6تیر) در یادواره شهید مصطفی چمران،‌ شهدای هفتم تیر و 543 شهید فصل تابستان در استان مرکزی که در سالن پیامبر اعظم استانداری برگزار شد، گفت: عزت در میام مسلمانان اصولی دارد که اولین آن علم است و شهدای 7تیر با دارا بودن از این اصل دارای عزت بسیار هستند.


وی افزود:‌ شهید چمران قبل از انقلاب اسلامی ایران انجمن اسلامی را در آمریکا تشکیل داد و در لبنان در محضر امام موسی صدر سازمان عمل را ایجاد کرد و در ایران نیز هماهنگی بین ارتش و سپاه و نیروهای مردمی بسیج ایجاد کرد.
 

نصراللهی ادامه داد:‌ ایمان دومین اصل عزتمندی است که نیروهای عظیم ایران اسلامی با تاسی به آن در دوران دفاع مقدس چنان طوفانی برپا کردند که برای همیشه در تاریخ ماندگار شد.


معاون سیاسی امنیتی استانداری مرکزی تصریح کرد:‌ داشتن حاکمیت اسلامی و اتحاد و وحدت از اصول دیگر عزت است که اگر نبود این همگامی و یکپارچگی ایران هم مثل سایر کشورهایی که دراطرافمان در تفرقه به سر می برند هست تبدیل می شد.


وی سلطه پذیر نبودن را از دیگر اصول عزتمندی جوامع دانست و گفت: ‌استقلال و خودباوری و حماسه سازی که در روحیه ملت ایران موج می زند این کشور را به قله اوج عزت رسانده است. ‌


در ادامه این یادواره حجت الاسلام ابوالفضل صابری، یکی از وعاظ شهر اراک و عضو جامعه وعاظ کشور گفت:‌ در ‌یادواره های شهدا باید صدای قلب شهدای گلگون کفن را به گوش جوانان رسانده و دکورهای یادواره ها هم پیام سنگر های شهدا را برای جوانان تداعی کند.


وی افزود:‌ یادواره های شهدا باید یک دانشگاه فرهنگی نسبت به موضوع شهادت برای افراد جامعه باشد که در این راستا همه مسئولان باید برای تحقق آن بکوشند.


لازم به ذکر است، در ادامه این یادواره که با حضور چشمگیر خانواده های معظم شهدای فصل تابستان همراه بود کلیپی از شهدای گمنام پخش شد و یکی از مداحان اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به مداحی پرداخت.


پایان پیام/
 

کد خبر 267750

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha