هوشیاری و بصیرت در هر دوره تاریخی یک ضرورت اساسی است

خبرگزاری شبستان: امام جمعه خرم آباد با گرامیداشت یادو خاطر شهدای هفت تیر، استکبار جهانی را مسئول این حادثه خواند وگفت: هوشیاری و بصیرت برای هر دوره ای در کشور ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد میرعمادی نمایندوه ولی فقیه در لرستان و خطیب جمعه خرم آباد، امروز در خطبه های نماز جمعه این شهر گفت: شهید بهشتی از رهبران فکر انقلاب بود.


وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید بهشتی و یارانش در سال 1360 توسط منافقین، به ابعاد شخصیت شهید بهشتی اشاره کرد و افزود: شهید بهشتی شخصیتی الهی و تربیت شده در حوزه و دانشگاه بود.


حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه شهید بهشتی ویژگی های برجسته ای داشت، اظهار داشت: وی یک نظریه پرداز کم نظیر بود ودر حد اجتهاد به معارف اسلامی آشنایی داشت.


خطیب جمعه خرم آباد ادامه داد: شهید بهشتی مدیری آگاه، منطقی و حاضر جواب در برابر شبهات منافقین، هوشیار و با بصیرت بود که مطالب و نیاز های جامعه را خوب درک می کرد و راهنمایی می کرد.


وی خاطرنشان کرد: دشمنان تاب دیدن اندیشه های شهید بهشتی را نداشتند به این خاطر به ترور شخصیت وی پرداختند و شهید بهشتی و یارانش را به شهادت رساندند.


حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه حادثه هفت تیر برای ملت ایران بسیار سنگین بود، اذعان داشت: در این حادثه خونین انقلاب اسلامی 72 تن از مسئولان نظام را از دست داد.


وی با بیان اینکه با خون این شهدا چهره استکبار جهانی رسوا شد، خاطرنشان کرد: خون شهدای هفت تیر همچنین باعث استحکام پایه های نظام جمهوری اسلامی شد.


وی با بیان اینکه هوشیاری و بصیرت برای هر دوره ای در کشور ضروری است، اذعان داشت: به همین دلیل روز هفت تیر در کشور ایران اسلامی روز قوه قضائیه نام گرفته است.


حجت الاسلام میرعمادی با بیان اینکه جایگاه دستگاه قضا در جامعه بسیار بالاست، گفت: قوه قضائیه بازوی انقلاب است.


وی با بیان اینکه دستگاه قضایی وظیفه بسیار سنگینی دارد، خاطرنشان کرد: این قوه از ارکان ارزشمند نظام است.


نماینده ولی فقیه در لرستان با بیان اینکه گرفتن حق برباد رفته مردم از دست ستمگران مهم ترین وظیفه قوه قضائیه است، گفت: اجرای حد اسلام و احکام بر عهده دستگاه قضایی کشور است.


وی ادامه داد: دستگاه قضا جمهوری اسلامی ایران چون برگرفته از اسلام است، الگویی تمام عیار برای جهان اسلام است.


خطیب جمعه خرم آباد در ادامه با تجلیل از عملکرد دستگاه قضائی در استان لرستان، افزود: چون جان، ناموس و امنیت مردم در دست دستگاه قضایی است، تکلیف دستگاه قضایی بسیار سنگین است.


وی در ادامه از دستگاه قضا خواست، با قاطعیت تمام برای تامین امنیت و آرامش مردم بیشتر تلاش کنند.


خطیب جمعه خرم آباد،عامل اصلی حادثه هفت تیر را آمریکا و استکبار جهانی دانست و گفت: استکبار جهانی منافقان را وادار کرد دست به چنین جنایتی بزنند.


حجت الاسلام میرعمادی در ادامه با گرامیداشت شهدای استان لرستان در فاجعه هفت تیر سال 1360، اظهار کرد: شهید فخرالدین رحیمی وشهید محمد حسین صادقی این شهدا نمادی از شجاعت و شهامت مردم لرستان هستند.

 

امام جمعه خرم آباد اضافه کرد: این دو شهید گرانقر مایه مباهات و فخر مردم لرستان هستند.


حجت الاسلام میرعمادی در ادامه با اشاره به حمله صلفی های تند رو وهابیون کوردل به شیعیان در مصر و شهادت یکی از رهبران شیعه، گفت: این گونه افراط و تفریط ها بسیار دردناک است.


وی افزود: وهابیون کور بلایی هستند که با همکاری استکبار درعصری که غرب فریاد حقوق بشر سرمی دهند شیعیان را سر می برند.


امام جمعه خرم آّباد این حرکت ضد بشری وهابیون را محکوم کرد.


وی در ادامه به غبار روبی مساجد اشاره کرد و گفت: مساجد پاکترین و مستحکم ترین سنگر برای اسلام هستند.


حجت الاسلام میرعمادی از مساجد به عنوان محل تلاوت قرآن، عبادت، ذکر وحضور مسلمانان از جمله جوانان یاد کرد و خاطرنشان کرد: این اماکن باید همواره معطر و پاک باشند.


حلم و بردباری رمز موفقیت انسان در زندگی است


خطیب جمعه خرم آباد بردباری و حکم راچراغ زندگی انسان دانست و گفت: بنابر سفارش دین مبین اسلام انسان باید در زندگی اجتماعی بردبار باشد.


حجت الاسلام میرعمادی همچنین مدار را کردن با مردم را از دیگر سفارش های اسلام و پیامبر به مسلمانان دانست و با بیان اینکه مدارا کردن با مردم بیشتر متوجه مسئولان است، اظهار کرد: مسئولان باید با تدبیر و رفتار خوب با مردم مدار کنند.


خطیب جمعه خرم آباد، با تاکید بر ضرورت تلاش مسئولان برای خدمت رسانی به ملت، اذعان داشت: مسئولان باید با درک نیاز مردم، ازبیت المال برای خدمت رسانی به مردم استفاده کنند.


پایان پیام/

کد خبر 267865

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha