فاجعه هفت تیر، چهره نفاق را آشکار کرد

استاد دانشگاه های تهران تأکید کرد: فاجعه هفت تیر، چهره کریه نفاق را برای مردم ایران آشکار کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان چهارمحال و بختیاری، مهدی عبدخدایی، استاد دانشگاه های تهران و محقق و نویسنده سیاسی، در آیین گرامی داشت یاد و خاطره شهدای هفت تیر در مسجد جامع شهرکرد گفت: خون شهدای حادثه 7 تیر چراغ راه آینده انقلاب شد تا به واسطه آن نظام در برابر آسیب منافقان در امان بماند.


وی با بیان اینکه ایران، در طول تاریخ بزرگ ترین قربانی تروریسم بوده است، افزود: در طول تاریخ انقلاب اسلامی دشمنان و بدخواهان نظام مقدس جمهوری اسلام بارها برای از بین بردن شخصیت های برجسته و کارآمد نظام اقدام کرده اند که متأسفانه در این اقدامات موفق به حذف تعدادی از این چهره ها نیز شده اند.


وی ترور شهید بهشتی و 72 یار مظلومش، اقدام به ترور مقام معظم رهبری، شهید صیاد شیرازی و همچنین دانشمندان هسته ای ایران را از جمله اقدامات دشمن علیه نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: شهید بهشتی خود به تنهایی قادر به مدیریت منظقه خاورمیانه بود و شهادت ایشان ضایعه ای بزرگ برای انقلاب اسلامی به شمار می رود.


وی تدوین قانون اساسی را از مهمترین اقدامات این شهید بزرگوار برای نظام مقدس جمهوری اسلامی برشمرد و تصریح کرد: شهید بهشتی در طول عمر با برکت خویش از هیچ تلاشی برای پیروزی و استمرار انقلاب اسلامی دریغ نکرد.


رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان نیز در این آیین گفت: عظمت شخصیت کم‌نظیر شهید بهشتی برای همیشه در تاریخ انقلاب اسلامی می‌درخشد.


علی گرجی جدیت در کار و انتظام در برنامه‌ریزی در کارها در سیره‌ شهید بهشتی را کم‌نظیر دانست و افزود: شهید بهشتی علاقه و محبت خاصی به جوانان داشت و همواره آنان را از احساس یأس و دلسردی و نگرش سطحی از معارف و مبانی مکتب برحذر می‌داشت و همواره آنان را به بهره‌‌برداری از فرصت های طلائی جوانیشان توصیه می‌کرد.


وی جدیت و نظم، اعتقاد به کار دراز مدت و حق‌گرایی را از مؤلفه های فکری و تحقیقی شهید بهشتی عنوان کرد و اظهار داشت: شهید بهشتی با مطالعات عمیقی که در زمینه جامعه شناسی، اقتصاد و بالاخص برنامه ریزی داشت معتقد بود که باید در برنامه ریزی های کلان کشور از طریق آموزش مدیران نگرش آنها را به گونه ای سامان داد تا بتوانند افق های دورتری را مشاهده کنند.
 

گرجی همچنین از این شهید بزرگوار به عنوان نماد احترام به دیگران یاد و تصریح کرد: تمام کسانی که ایشان را می شناخته اند اعتراف می‌کنند وی هیچگاه نظر افراد را با بی اعتنایی رد نمی کرد و همیشه در مباحثات به نظر افراد با دیده احترام می نگریست.


رئیس ستاد بزرگداشت هفتم تیر استان متانت، کم گویی و گزیده گویی را از دیگر ویژگی های شهید بهشتی ذکر کرد و گفت: وی همواره از مجادله پرهیز می‌کرد و تبحر خاصی در نهایی کردن و جمع بندی مطالب گاهاً متضاد داشت.


پایان پیام/

کد خبر 268117

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha