جانبازان شیمیایی، در صحن محاکم غربی، درد خود را فریاد می کنند

خبرگزاری شبستان: جمعی از جانبازان شیمیایی همزمان با هشتم تیر، روز ملی مبارزه با سلاح های شیمیایی، سایت دادخواه را راه اندازی کرده اند تا شکایت خود از مجرمان اصلی بمباران شیمیایی رژیم صدام را پیگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سایت دادخواه، جمعی از جانبازان شیمیایی در آستانه هشتم تیر، روز ملی مبارزه با سلاح های شیمیایی، به ابتکار برنامه صبح با خبر شبکه سیمای جمهوری اسلمی ایران، سایت دادخواه را راه اندازی کرده اند تا شکایت خود از مجرمان اصلی بمباران شیمیایی رژیم صدام را پیگیری کنند.
 

همزمان با اعلام خبر راه اندازی این سایت، جمعی از فعالان فرهنگی و رسانه ای همچون نادر طالب زاده، کارگردان سینما، مستند ساز و مجری در برنامه زنده صبح با خبر حمایت رسمی خود از این سایت را اعلام کرده اند.


این سایت به پیشنهاد دکتر هاجر سیاه رستمی، کارشناس متخصص حقوق بین الملل وکارشناس کمیته حقوق بشر دوستانه ی جمعیت هلال احمر و در پی اظهارات وی مبنی بر این که شکایت جانبازان شیمیایی علیه مدیران شرکت های صادر کننده‌ مواد سمی به عراق برا ی تولید سلاح شیمیایی و دولت‌‌ هایی که با سکوت و حمایت خود شریک این جنایت شدند، امری شدنی است، راه اندازی شده است.


بر اساس اعلام جانبازان شیمیایی، این سایت به جمع آوری اطلاعات جانبازان شیمیایی و حامیان این شکایت خواهد پرداخت تا در یک حماسه سیاسی مقدمات معرفی مجرمان اصلی این جنایت را فراهم آورند.


بر اساس این گزارش سایت، دادخواه به آدرس اینترنتی Dadkhah.net راه اندازی شده است و گردانندگان از تمامی جانبازان شیمیایی و بازماندگان شهدای شیمیایی دعوت کردند تا در این راه به این جنبش ملی بپیوندند.


پایان پیام/

کد خبر 269240

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha