مردم از دولت قول سدید می خواهند/دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست

خبرگزاری شبستان: رییس جمهور منتخب با بیان اینکه دولت باید قولش سدید باشد، علما و روحانیت نیز باید قولشان سدید باشد، گفت: مردم از دولت قول سدید می خواهند.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری شبستان، حجت الاسلام حسن روحانی، رییس جمهور منتخب در دیدار با علما و روحانیون در تالار بزرگ وزارت کشور گفت: حتی دولت باید بگوید کجا برنامه را به خوبی توانسته اجرا کند و کجا در اجرای برنامه دچار اشتباه شده است جلب اعتماد و تکیه بر همبستگی مردم کلید اصلی حل تمام مشکلات خواهد بود در این مسیر باید توان تحمل نظرات صاحبنظران را داشته باشیم.

حجت الاسلام روحانی اظهار کرد: باید بدانیم دولت به تنهایی قادر به حل مشکلات نیست این مردم هستند که باید برای حل مشکلات در صحنه حضور یابند. دولت تسهیل کننده و ساماندهنده است. مردم و بخشهای غیردولتی در یک منظومه سامان یافته باید برای حل مشکلات جامعه در این میان نقش روحانیت و علما بسیار تعیین کننده است.

وی گفت: ما احتیاج به جامعه قوی داریم دولت قوی از یک جامعه قوی برمی خیزد امروز زمینه مشارکت مردم فراهم شده است مردم به امید به آینده در این انتخابات حضور پیدا کرده اند اما این مشارکت و حضور مردمی هنوز در آغاز راه است.

رییس جمهور منتخب اظهار کرد: ما باید زمینه مشارکت مردم را بیشتر از گذشته و زمینه تصدی گری دولت در امور جامعه را کمتر کنیم دولت قوی و توانمند به معنای دولت مداخله گر و متصدی در تمام امور و محدودکننده زندگی مردم و مداخله کننده در زندگی خصوصی مردم نیست.

وی اظهار کرد: قدرت دولت در بالا بردن اعتماد عمومی و تقویت سرمایه اجتماعی است، ارایه خدمات، کم کردن رنج ها و مشکلات مردم اعم از مشکلات مادی و معنوی زمینه ساز رشد و شکوفایی تمام شهروندان است.

رییس جمهور منتخب ادامه داد: دولت باید خاستگاه تحول جامعه و مردم باشد و مردم را باید محرم خود بدانیم مردم را باید صاحب کشور بدانیم باید با مردم حرف بزنیم و صحبت کنیم و حرفهای آنها را با گشاده رویی بشنویم مردم ما فهیم موقع شناس و بزرگوار هستند اگر مطمئن شدند راهی که دولت آغاز کرده راه درستی است همه مشکلات را تحمل می کنند مردم می دانند مشکلات چندین ساله در چند روز و چند سال حل نمی شود مردم صداقت را می خواهند مردم از دولت قول سدید می خواهند.

وی گفت: کلام دولت و روحانیت کلام همه و سخن باید قول سدید باشد قول سدید کلام محکم و استوار است کلام راست و درست است.

حجت الاسلام روحانی تاکید کرد: اسلام صدق است، کلام پیامبر صدق است جز با راستگویی و سخن قوی و مستحکم کارها پیش نخواهد رفت قول سدید قول قصد است و قصد همان اعتدال است اقتصاد نیز همان اعتدال است هم دولت باید قولش سدید باشد و هم علما و روحانیت باید قولشان سدید باشد.

پایان پیام/

 

کد خبر 269577

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha