موقوفه مجاور میدان هفت تیر یاسوج تعیین تکلیف شد

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: طبق رایزنی با اداره اوقاف استان، سازمان اوقاف کشور و آموزش و پرورش استان مدرسه ای با متراژ تقریبی 700 متر مربع در یکی از زمین های آموزش و پرورش و توسط اداره اوقاف تاسیس می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از یاسوج، سیدحسین صابری، استاندار کهگیلویه و بویراحمد، ظهر امروز ( 12 تیر) در جمع خبرنگاران گفت: پس از تشکیل جلسات متعدد عرصه موقوفه مجاورت میدان هفت تیر یاسوج که تأسیساتی از آموزش پرورش، تربیت بدنی و بهزیستی در آن وجود دارد، ساماندهی می شود.

وی افزود: با رایزنی های صورت گرفته به جای مدرسه قدیمی و غیرمطمئن در عرصه مذکور، با همکاری اداره اوقاف استان و سازمان اوقاف کشور در یکی از زمین های متعلق به آموزش و پرورش استان، طی حداکثر چهار ماه آینده مدرسه ای به مساحت تقریبی 700 متر مربع تاسیس و فضای آموزشی مخروبه حاضر به یک مدرسه نوساز منتقل می شود.

این مقام اجرایی کهگیلویه وبویراحمد گفت: اداره اوقاف استان نیز از این عرصه آزاد شده متناسب با برنامه های مدون خود و با همکاری سازمان اوقاف کشور، مجتمع تجاری - خدماتی احداث می کند و بدین ترتیب علاوه بر انجام حرکتی در جهت ترویج و تعمیق فرهنگ وقف، اقدامی در راستای رشد و تحول استان صورت می گیرد.

وی اظهار داشت: تبیین فرهنگ و اثرات وقف با توجه به اثرات ماندگاری که این فرهنگ در طول تاریخ اسلام داشته اشت در راستای گسترش فرهنگ وقف کارساز است.

صابری با بیان اینکه خیرات و مبرات این فرهنگ در توسعه فرهنگ دینی و بعضا رفع مشکلات اقتصادی آشکار است و باید در این خصوص به مردم اطلاع رسانی شود، افزود:دولت می تواند به عنوان نهاد اجرایی با حفظ موقوفات و ایفای تعهدات کلی در راستای سیاست های موجود در عرصه و احیاء موقوفات در ابقا و احیای فرهنگ وقف تاثیرگذار باشد.

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: با توسعه فرهنگ وقف در قالب اقدامات اقتصادی، می توان برخی از مشکلات اقتصادی گروه های آسیب پذیر جامعه را برطرف کرد.

 

پایان پیام/

کد خبر 269732

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha