واگذاری پروژه ساخت در حرم حضرت ابوالفضل(ع) به ستاد عتبات‌عالیات مرکزی

جانشین ستاد عتبات عالیات استان مرکزی از واگذاری پروژه ساخت یکی از درب‌های حرم حضرت ابوالفضل(ع) به ستاد عتبات عالیات استان خبر داد.

ابوالقاسم مسافر، جانشین ستاد عتبات عالیات استان مرکزی در گفتگو با خبرگزاری شبستان در اراک، با اشاره به بازدید هیأت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان از پروژه‌های بهره‌برداری شده و در دست ساخت این ستاد در عراق، اظهار کرد: این هیئت از پروژه در حال ساخت بیمارستان 120 تختخوابی امام سجاد(ع) در کربلا بازدید کرد.

 

وی با بیان ‌اینکه بیمارستان 120 تختخوابی امام سجاد(ع) در کربلا در 6 طبقه با زیربنای 12 هزار متر مربع احداث و تاکنون 98 درصد پیشرفت داشته است، ابراز امیدواری کرد؛ این پروژه به‌زودی افتتاح و آماده ارائه خدمات درمانی به زائران کربلای معلی شود.

 

مسافر از احداث هتلی توسط یکی از خیران ایرانی در کربلا خبر داد و افزود: این هتل به‌منظور رفاه حال متبرعین و زائران در 5 طبقه ساخته شده و با پیشرفت 98 درصدی همراه است.

 

وی از بازدید هیأت ستاد عتبات عالیات استان از پروژه ساخت صحن حضرت زهرا(س) خبر داد و گفت: این پروژه حدود 218 هزار مترمربع مساحت داشته و سومین بنا از نظر وسعت و زیبایی پس از مسجدالحرام و مسجدالنبی در جهان اسلام است.

 

جانشین ستاد عتبات عالیات استان با اشاره به دیدار این هیأت با سیدالموسی الخلخالی تولیت مسجد کوفه، گفت: ایشان از کمک‌ها و مساعدت‌های جمهوری اسلامی ایران به ویژه مشارکت استان مرکزی در ساخت ضریح مطهر مسلم (ع) بسیار قدردانی کرد.

 

وی یادآور شد: ضریح جدید حضرت مسلم(ع) توسط هنرمندان ایرانی ساخته شده و قسمت‌هایی از این ضریح مطهر نیز توسط ستاد استان مرکزی انجام شده است و در چند روز آینده آماده انتقال از ایران به نجف اشرف و مسجد کوفه خواهد بود.

 

وی در ادامه با اشاره به دیدار هیأت ستاد بازسازی عتبات عالیات استان با حضرت آیت‌الله سید احمد الصافی، تولیت آستان مقدس حضرت ابوالفضل العباس(ع)، تصریح کرد: این دیدار پیرامون واگذاری پروژه ساخت یکی از درب‌های حرم حضرت ابوالفضل(ع) به ستاد عتبات عالیات استان صورت گرفت.

 

مسافر از اعلام موافقت تولیّت آستان مقدس حضرت عباس(ع) جهت واگذاری این پروژه به ستاد عتبات عالیات استان خبر داد و گفت: پس از ارائه توضیحات و نقشه‌های اولیه توسط هیأت ایرانی، مقرر شد ساخت یکی از درب‌های حرم حضرت اباالفضل العباس(ع) به نام درب باب الرأس(روبروی بین‌الحرمین) به ستاد عتبات عالیات استان واگذار شود.

 

جانشین ستاد عتبات عالیات استان در پایان خاطرنشان کرد: پروژه ساخت درب حرم حضرت ابوالفضل(ع) از پروژه‌های مهمی است که توسط ستاد بازسازی عتبات عالیات جمهوری اسلامی ایران در حرم آن حضرت انجام می‌شود. 

 

پایان پیام/
 

کد خبر 269903

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha