بلوار پیامبر اعظم(ص) به بهره برداری رسید

خبرگزاری شبستان: همزمان با اعیاد شعبانیه بلوار پیامبر اعظم(ص) که پیوند دهنده حرم مطهر حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران است توسط رئیس جمهور به بهره برداری رسید.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، این مراسم شب گذشته (13 تیر) با حضور دکتر احمدی‌نژاد رئیس جمهور به بهره‌برداری رسید و آماده خدمات رسانی به همشهریان و زائران کریمه اهل بیت(ع) و مسجد مقدس جمکران شد.
 

بلوار پیامبر اعظم(ص) که در گذشته به طرح حرم تا حرم شهرت داشته است، یکی از پروژه‌های عظیم شهری است که سالیان سال مورد بی توجهی قرار گرفته و از اجرای آن نزدیک به 30 سال می‌گذرد.
 

بلوار پیامبر اعظم(ص) مسیر 6 کیلومتری است که دو مرکز فرهنگی و زیارتی شهر قم یعنی حرم حضرت معصومه(س) و مسجد مقدس جمکران را به یکدیگر متصل می‌کند.
 

این پروژه دارای زیرگذرهایی به صورت مجل عبور عابران پیاده و خودرو دارد که تقاطع‌های غیر همسطح مسیر را تشکیل می‌دهند.
 

بلوار پیامبر اعظم(ص) به صورتی طراحی شده که مسیر عبور مستقیم خودرو از حرم مطهر تا مسجد مقدس جمکران و بالعکس مهیا شده و در کمترین زمان ممکن شهروندان و زائران خود را به این اماکن مقدس می‌رسانند.
 

این پروژه سالیان سال بلاتکلیف مانده بود که پس از فروش اوراق مشارکت 2.8 میلیون متر مکعب اراضی تملک و عملیات ساخت و ساز آغاز شد.
 

دکتر محمود احمدی نژاد رئیس جمهور کشورمان در این مراسم گفت: بلوار پیامبر اعظم(ص) باید به یک بلوار عظیم با معماری اسلامی تبدیل شده تا برای دنیا یک نمونه باشد.
 

وی افزود: انتظار این است که قم در ساختن یک جامعه نمونه پیشتاز باشد و یک وجه برای تحقق این مهم این است که قم به لحاظ زندگی شهری پیشرفته باشد.
 

پایان پیام/

کد خبر 269950

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha