اصلاح فرهنگ مصرف مهم ترین دستاورد هدفمندی یارانه هاست

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، با تاکید بر ضرورت اصلاح الگوی مصرف خانوارها برای صیانت از سرمایه های خدادادی، گفت: اصلاح الگوی مصرف مهم ترین دستاورد طرح هدفمندی یارانه هاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، مهدی اکبریان مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب لرستان، امروز (23 اسفند) در جمع خبرنگاران رسانه های گروهی گفت: اجرای طرح هدفمند کردن یارانه ها گامی موثر در اصلاح الگوی مصرف خانواده هاست.


وی با تاکید بر ضرورت اشاعه فرهنگ درست مصرف کردن در جامعه، افزود: ارتقای فرهنگ درست مصرف کردن نیازمند همت عموم مردم در این زمینه است.


اکبریان، با اشاره به آثار ارزنده طرح هدمند کردن یارانه ها برای ایجاد تحولی شگرف در اقتصاد کشور، اظهار داشت: یک پنجاهم هزینه پرداختی دولت به هر شخص برای اضافه بهای آب مصرفی پرداخت می شود.


اکبریان، با اشاره به میزان مصرف آب در استان لرستان، بیان داشت: میانگین مصرف آب در استان لرستان به صورت روزانه به ازای هر نفر 189 لیتر است.


وی با بیان اینکه متاسفانه نرم مصرف آب در استان لرستان بالاتر از میانگین کشوری است، یادآور شد: در حال حاضر میانگین مصرف آب در کشور به صورت روزانه به ازای هر نفر 150 لیتر است.


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان خاطر نشان کرد: این در حالی است که میانگین مصرف آب در جهان به صورت روزانه به ازای هر نفر 126 لیتر است.


اکبریان عنوان کرد: در حال حاضر شهرستان خرم آباد با مصرف روزانه 210 لیترآب به ازای هر نفر پر مصرف ترین شهرستان استان محسوب می شود.


وی در ادامه با بیان اینکه شهر خرم آباد از معدود مراکز استانی است که صددرصد فاضلاب آن تصویه می شود و از نرم برخورداری بالای تاسیسات برخوردار است، بیان داشت: بهره مندی جمعیت شهری استان لرستان از آب سالم بهداشتی 75/99 درصد است که شاخص کشوری 98 درصد بود است.


اکبریان اذعان داشت: این در حالی است که بهرمندی از تصفیه فاضلاب در کشور 32 درصد و در استان لرستان 5/51 درصد است.


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان، با اشاره به میزان شبکه های فرسوده آب و فاضلاب در استان لرستان، اظهار داشت: در حال حاضر بین 30 تا 40 درصد شبکه های اصلی و فرعی آب و فاضلاب استان لرستان فرسوده است.


وی با بیان اینکه در حال حاضر دو هزار و 800 کیلومتر شبکه اصلی و فرعی آب و فاضلاب در استان لرستان وجود دارد، خاطر نشان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان تا کنون 50 کیلومتر از این شبکه های فرسوده آب و فاضلاب را اصلاح کرده است.


اکبریان تصریح کرد: بعضی از خطوط شبکه های اصلی و فرعی آب و فاضلاب استان دارای قدمت 50 ساله است.


اکبریان با بیان اینکه بیشترین میزان شبکه های فرسوده آب و فاضلاب استان مربوط به مراکز شهرستان هاست، عنوان کرد: قدمت بالای لوله های شبکه های اصلی و فرعی باعث شده که مدل و سایز آنها را نتوانیم تامین کنیم.


وی با اشاره به اینکه برای اصلاح شبکه های اصلی و فرعی آب و فاضلاب استان نیاز است که لوله های قدیمی را نیز عوض کنیم، خاطر نشان کرد: این موضوع خود باعث شده که هزینه های فراوانی در این زمینه صرف شود.


مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان لرستان در ادامه با اشاره به مطالبات این اداره کل، گفت: مشترکین شرکت آب و فاضلاب لرستان چهار میلیارد تومان آب بها و سه میلیارد تومان حق انشعاب به این شرکت بدهکاری دارند.


پایان پیام/

کد خبر 27045

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha