تازه مسلمانان از روزه داری در رمضان چه می گویند؟

خبرگزاری شبستان: تازه مسلمانان در کشورهای مختلف جهان بی صبرانه در انتظار ماه مبارک رمضان برای تذهیب روحی و معنوی خود هستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «اسلامیک نیوز»،در حالی که تیک تاک ساعت در این روزها آغاز ماه مبارک رمضان را مژده می دهد،شوقی وصف ناپذیر در جان تازه مسلمانان که می خواهند اولین تجربه روزه داری در زندگی را تجربه کنند به وجود آمده است.
مارکوس فیلیپنی که پس از گرایش به اسلام نماش را به «احمد مومن» تغییر داده است در حالی که بی صبرانه آغاز رمضان را انتظار می کشد،در این باره می گوید:من قبلا ماه رمضان و مفهوم روزه در اسلام را مورد تمسخر قرار می دادم.
وی روزهای رمضان را در طول 9 سال که در امارات به عنوان یک مسیحی زندگی می کرد مانند یک کابوس توصیف می کند.
مارکوس می گوید:برای من و همکارانم رمضان یک کابوس بود،ماهی که باید همگی خود را در خانه هایمان محدود می کردیم و همه مغازه ها در شهر بسته بود.
این تازه مسلمان فیلیپینی می افزاید:این تنها چیزهایی نبود که مرا از ماه رمضان متنفر می کرد . من معتقد بودم که روزه یک شکنجه روحی و جسمی برای انسان است.
اما پس از آنکه مارکوس پس از گفتگوهای طولانی با هم اتاقی هایش به اسلام گرایش پیدا کرد و به مفهوم حقیقی آن پی برد نظرش در مورد روزه داری کاملا تغییر کرد.
وی پس از گرایش به اسلام چند روز را درک ماه رمضان روزه گرفت و در مورد تجربه روزه داری اش می گوید:تا کنون چنین آرامشی را تجربه نکرده بودم.
مارکوس می افزاید:اکنون می فهمم که روزه داری چه تاثیرات معنوی می تواند برای انسان به همراه داشته باشد علاوه بر اینکه روزه گرفتن نه تنها شکنجه جسمی نیست بلکه برای سلامتی بدن بسیار مفید است.
وی ادامه می دهد:روزه گرفتن در یک ماه از سال کاری بسیار عاقلانه است و به همین دلیل است که خداوند این فریضه را یک بار در سال و نه در تمام سل بر بندگان واجب کرده است.
آمنه‌، تازه مسلمان دیگری که در اردن زندگی می‌کند نیز در انتظار آغاز ماه مبارک رمضان است.
وی که اهل آفریقای جنوبی است، در مورد روزه می‌گوید: روزه یک راه خوب برای بالا بردن آرامش روحی و روانی است. در ماه رمضان، مسلمانان از خوردن و نوشیدن و سیگار کشیدن در فاصله میان اذان صبح تا غروب آفتاب امساک می‌کنند و روح خود را به خدا نزدیکتر می‌کنند.
آمنه که در گذشته به نام کارولین مشهور بود، روزه داری را آموزشی برای صبر، کنترل نفس و بالابردن معنویت دانسته و نماز خواندن و قرائت قرآن کریم را عمل صالحی در جهت تقرب به خداوند متعال عنوان می‌کند.
عبدالرحمن یوسف،تازه مسلمان دیگری از لبنان است که روزه را مایه آرامش روحس انسان می داند.
وی که پیش از این «تونی» نامیده می شده در این باره می گوید:از زمانی که خداوند مرا به سوی اسلام هدایت کرد هر دوشنبه و پنج شنبه را به شیوه پیامبر اکرم (ص) روزه می گیرم تا گناهانی را قبلا مرتکب شده بودم جبران کنم.
اما یوسف خاطر نشان می کند که با وجود این معتقدن روزه داری در ماه مبارک رمضان دارای معنویت ویژه و خاص خود است که نمی توان در ماه ها و روزهای دیگر سال آن را تجربه کرد.
 

کد خبر 270988

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha