تولید علم برپایه اسلام؛ بهترین راه برای خارج کردن متون غربی از دانشگاه

خبرگزاری شبستان: قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز، با بیان اینکه تحول در علوم انسانی در گرو تولید علم است، اظهار داشت: تولید علم برپایه اسلام بهترین راهکار برای خارج کردن متون غربی از دانشگاه هاست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اهواز، حجت الاسلام پیمان علی نژاد، قائم مقام دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز، در نشست هم اندیشی مدیران و معاونان دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) و دانشگاه شهید چمران اهواز، با بیان اینکه تولید علم بر پایه اسلام بهترین راهکار برای خارج کردن متون غربی از دانشگاه هاست، گفت: از ظرفیت های دین اسلام برای تولید علم در زمینه علوم انسانی به خوبی استفاده نشده است.

 

وی با بیان اینکه تدوین علوم انسانی بر پایه آموزه های اسلامی و قرآنی بستری جهت تحول در علوم دانشگاه هاست، تصریح کرد: برای تغییر ساز و کار علوم انسانی و تبدیل آن به علوم انسانی ـ اسلامی باید علم تولید کنیم و به مراکز علمی و دانشگاهی ارائه دهیم.

 

وی با اشاره به اینکه دانشگاه امیرالمؤمنین در راستای اسلامی کردن علوم انسانی تأسیس شده است، اضافه کرد: رشته های حقوق و روان شناسی با نگرش غربی فعال تر از متون اسلامی هستند از این رو باید طبق مبانی دینی، اسلامی و قرآنی در زمینه های حقوق و روان شناسی نیز فعالیت کرد.

 

همچنین دکتر حسن مروتی، رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز، عنوان کرد: ترویج علوم انسانی برپایه آموزه های اسلامی و قرآنی در دانشگاه ها به شدت احساس می شود و هر چه سریع تر متون علوم انسانی در دانشگاه ها باید بر پایه اسلام ناب محمدی(ص) تدوین شوند.

 

وی با بیان اینکه برای اسلامی کردن علوم انسانی باید به صورت عملیاتی و میدانی در این عرصه وارد شد و در این راستا نیازمند تدوین برنامه جامعی هستیم، افزود: دانشگاه امیرالمؤمنین(ع) اهواز بهترین مکان برای ترویج علوم انسانی، اسلامی است و این ظرفیت را دارد که بتواند علوم انسانی مطابق با آموزه های دینی و اسلامی را به جامعه و مراکز علمی ارائه دهد.

 

پایان پیام/

کد خبر 271785

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha