پیشینه حجاب همزمان با بعثت پیامبران شکل گرفت

کارشناس نشست از فرمان تا فرهنگ با اشاره به سبقه حجاب در اعصار مختلف گفت: حجاب مسئله مربوط به چند دهه اخیر نبوده و این موضوع با بعثت پیامبران مورد توجه قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان، نشست تخصصی عفاف و حجاب با عنوان «از فرمان تا فرهنگ» به کارشناسی محمدمهدی عبدخدایی روز گذشته 22 تیرماه برگزار شد.

بنابراین گزارش محمدمهدی عبدخدایی اظهار کرد: در ادوار تاریخی عرصه های مختلفی همچون پدرسالاری و مادرسالاری وجود داشته که بی حجابی حاصل زمان پدر سالاری است.

 

وی افزود: حجاب و تاریخ آن از زمانی شکل گرفته است که پیامبران برای هدایت مردم مبعوث شدند و سابقه بی حجابی در ایران به دوره میرزا ملکم خان مستشار الدوله تحت تاثیر فرهنگ غربی قرار گرفتند و حجاب را منکر شدند.

 

عبدخدایی ادامه داد: اما آنچه در ایران اتفاق افتاد این بود که دسته ای با عنوان ترقی خواهان معتقد بودند که عقب ماندگی ایران و یکی از دلایل این امر به علت حجاب زنان بود.

 

عبدخدایی خاطرنشان کرد: آنها معتقد بودند که باید از فرق سر تا نوک پا غربی شویم و رمز پیروزی انقلاب فرانسه در کنار گذاشتن دین بود.

 

قدیمی ترین زندان سیاسی ایران ادامه داد: زمانی که رضاخان میرپنج به قدرت رسید به عنوان ترقی و متجدد شدن مساله کشف حجاب را در جامعه طرح و به مرحله اجرا نهاد؛ به نحوی که رضاخان جامعه ایرانی را با تمام تنوع قومی و فرهنگی به جامعه ای متحدالشکل تبدیل کرد که همه باید پوششی یکسان داشته باشند.

 

 

عبدخدایی عنوان کرد: تاریخ ثابت کرده است که در هر تمدنی زمینه بی حجابی ایجاد شد آن تمدن از میان رفت، به هرحال حجاب مولفه ای باستانی است.

 

پایان پیام/
 

کد خبر 272774

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha