آموزش طرح شمیم بهشت،گامی مؤثر در تربیت فرزندان قرآنی

کارشناس کارگاه آموزشی تربیت مربیان مهد قرآن در نمایشگاه بین المللی قرآن با اشاره به معرفی طرح قرآنی شمیم بهشت و کارکرد های آن گفت: طرح شمیم بهشت مؤثرترین راه برای تربیت کودکان قرآنی است.

اعظم فعال کارشناس ارشد برنامه ریزی درسی و مدرس روشهای نوین تدریس همزمان با برگزاری کارگاه آموزشی تربیت مربیان مهد قرآن در نمایشگاه بین المللی قرآن اقدام به برگزاری دوره های آموزشی شمیم بهشت کرده است به خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان گفت: طرح قرآنی شمیم بهشت برای 28 هفته مخصوص مربیان مهد قرآن طراحی شده است. که مخاطبین این طرح از سنین 3 تا 6 سال هستند.


همچنین علاقه مندان به شرکت در این دوره های تربیت مربی مهد قرانی می توانند به صورت رایگان شرکت نمایند و تنها هزینه کتاب 4 جلدی طرح شمیم بهشت را باید پرداخت نمایند.

 

دکتر فعال با اشاره به مهارتهای ارتباط موثر با کودک به عناون بخش اول طرح شمیم بهشت خاطرنشان کرد: یکی از لوازم مورد نیاز نگاه عادلانه به کودکان هنگام آموزش است و باید نسبت به هر شخص به اندازه خودش توجه و نگاه کرد که به عنوان تماس چشمی اولین راه ارتباط موثر با کودک مطرح می شود.


وی افزود: مهارت کلامی یعنی کاربرد زبان متناسب با سن کودکان و مهارتهای غیر کلامی یعنی زبان حرکات بدن که نشان دهنده اهمیت مربیان به تربیت کودکان است از مهارتهای موثر در ارتباط با کودکان و شناخت آنان در این حوزه است.


وی تاکید کرد: اگر مربیان به مسئله ای می پردازند حتی اگر خودشان اعتقاد نداشته باشند باید آن را رعایت کند. به طور مثال اگر مربی اذعان می کند نظافت نشانه ایمان است خودش باید مظهر آراستگی و نظم باشد.


دکتر فعال افزود: تقویت مهارت گوش دادن کودکان یعنی شنیدن ارادی، هدفمند، نتیجه دار، همراه با برنامه ریزی در کودکان تقویت شود. همچنین همدلی، درک متقابل، اعتماد از دیگر مهارتهای برقراری ارتباط موثر با کودکان است.


وی با بیان این مطلب که مخاطبانی که مربیان باید با آنان ارتباط برقرار کنند در سه دسته قرار دارند افزود: انسانها افرادی بصری، سلبی یا حسی و جنبشی هستند اگر با قران آموزانی مواجهه هستید که در گروه اول قرار می گیرند و همه چیز را در دیدن به خاطر می سپارن برای پرسش سر کلاس باید آنها را در مقابل دیگران حاضر نماییم. درمقابل افرادی که سمعی هستند و از طریق آوا همه چیز را آموزش می بینند اگر هنگام سئوال پرسیدن در جلوی جمع قرار گیرند نمی تواند به پرسش های معلم پاسخ دهد و دسته سوم آدمهای حسی – جنبشی عمل کردن مهارتهایی را آموزش می بینند که نسبت به ویژگی خود آنان باید شیوه منحصر به خودشان را اتخاذ نمایند.


پایان پیام/
 

کد خبر 272801

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha