رعایت انصاف در تفاسیر، ویژگی بارز علامه طباطبایی

همزمان با اولین روز از دومین هفته نمایشگاه بین المللی قران کریم نشست بررسی مکتب توحیدی علامه طباطبایی در محل بخش عرفان در هوای تهران برگزار و بر رعایت انصاف در تفاسیر علامه طباطبایی تأکید شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان؛ این نشست به همت مدیران بخش عرفان در هوای تهران برگزار شد و در ابتدای آن دکتر مرادی استاد اخلاق در سخنانی با اشاره به اصل و اساس فلسفه وحدت در عالم حقی گفت: علامه طباطبایی همواره بر وحدت در تمام وجوه زندگی تاکید داشتند.

 

به گفته این استاد اخلاق در سال های گذشته تفاسیر گوناگون و متفاوتی از خداوند متعال مطرح شده است. برای مثال تعدادی از افراد با استناد به یکی از کتاب های ابن سینا که خداوند را تنها اول و در اوج نامیده است اعتقاد دارند که خداوند تنها در آسمان است و در برخی اماکن دیگر وجود ندارد.

 

مرادی خاطر نشان کرد: خداوند متعال در قرآن به صراحت آورده است که من در اول و آخر هستی وجود دارم و بر اعمال بندگانم نظارت می کنم اما متاسفانه برخی تفاسیر اشتباه از ایات و روایات قرآن در برخی موارد ضربات جبران ناپذیری بر پیکره اخلاق قرآنی و اسلام وارد کرده است.

 

وی در پایان به رفتار و منش علامه طباطبایی اشاره کرد و گفت: این عالم ربانی همواره بر رعایت انصاف در تفاسیر و تحلیل ها از آیات و روایات قرآنی تاکید داشته اند و شاگردان وو نزدیکان خود را از بیان تفاسیر خود ساخته برحذر داشتند.

 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 272845

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha