اهدای قرآن کریم به مساجد داری طرح تلاوت نور همدان

خبرگزاری شبستان: معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانونهای فرهنگی و هنری مساجد استان همدان، از اهداء قرآن کریم به مساجد داری طرح تلاوت نور این استان خبر داد.

سعید محمدی، معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان در گفت و گو با خبرنگار شبستان گفت:  طرح تلاوت نور هر روز بین نمازها یک صفحه از قرآن توسط فرد مسلط تلاوت می‌شود و هدف از آن تربیت افرادی است که بتوانند معارف و مفاهیم قرآنی را یاد بگیرند.


وی تسهیل در روخوانی و روان‌خوانی قرآن کریم و تعمیم فرهنگ انس و تلاوت قرآن کریم را از اهداف اجرای طرح تلاوت نور دانست.


معاون آموزش و پژوهش دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان همدان به برخی فعالیت های قرآنی دبیرخانه در کانون های مساجد اشاره کرد و گفت: طرح تلاوت نور، تفسیر روزانه قرآن کریم، خانه های نور و حمایت از طرح های قرآنی عمده ترین عناوین فعالیت های دبیرخانه در بخش قرآنــی است.


محمدی، درباره طرح تلاوت نور اظهار داشت: ترویج طرح تلاوت یک صفحه قرآن در بین نمازهای جماعت مساجد و اهدای قرآن کریم به مساجد مجری این طرح یکی از شاخص ترین برنامه های قرآنی است که با اجرای این طرح از سوی دبیرخانه کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان مساجد مجری به قرآن های دارای معنی تجهیز می شوند.


وی افزود: اجرای همزمان طرح تلاوت نور با طرح احیای تفسیر روزانه قرآن کریم در قالب 15 جلد تفسیر همراه به عنوان تلاشی است که ضمن انس عمومی با قرآن و احیای فرهنگ قرائت روزانه قرآن کریم، قرآن پژوهی نیز در بین نسل جوان گسترش می یابد.


وی در مورد تاثیر قرآن بر تربیت و موفقیت انسان اشاره کرد و گفت: لازمه داشتن روحی سالم در گروبندگی و عبادت خداوند متعال بدست می‌آید زیرا خداوند متعال می‌فرماید( الا بذکر الله تطمئن القلوب) آن وقت است که می‌توانیم به آرامش برسیم و با این آرامش می‌توانیم روز به روز به موفقیت‌های بزرگی در زندگی دست پیدا کنیم.

 

پایان پیام/

کد خبر 275249

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha