لیالی قدر مناسب ترین زمان برای استجابت دعا است

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه لیالی قدر مناسب ترین زمان برای استجابت دعای انسانها است، افزود: لیله‌القدر نماد کامل و بهترین زمانی است که می‌توان با درک معنوی آن به مراد خود رسید.

آیت الله علی معلمی، نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری امروز(6مرداد) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار شبستان اظهار کرد: دعا به راحتی مستجاب نمی‌شود و باید شرائط آن کاملاً رعایت شود، تا مثمر ثمر و تأثیرگذار بوده و اصطلاحاً مستجاب شود، یکی از این شرایط که بسیار مهم‌تر است، نقش زمان در دعاست که با رعایت آن و به کارگیری اوقات ویژه در دعا می‌توان به نتایج بهتری دست یافت.

وی در ادامه افزود: لیله‌القدر نماد کامل و بهترین زمانی است که می‌توان با درک معنوی آن به مراد و مطلوب خود رسید و از جهت ارزشمندی این زمان، می‌توان یقین کرد که همه برکات و فیوضات رحمانی با توسل در شب قدر و مناجات و دعا با رعایت سایر شرایط آن، به انسان رسیده و دعایش را مستجاب می‌کند.

آیت الله معلمی لیالی قدر را مناسب ترین زمان جهت استجابت دعا انسانها دانست و عنوان کرد: هر چند شب قدر به لحاظ ظاهری پوشیده است، اما شب‌های ماه رمضان به ویژه شب نوزدهم و بیست‌ویکم و بیست‌وسوم که بیشترین سفارش بر آن‌ها رفته، روزنه‌هایی برای صعود دعاهای انسان‌های نیازمند و استجابت آن‌ها و رسیدن به مراد است.

این مقام مسئول اظهار کرد: شب، سحر، ماه صیام، لیله‌القدر، یقین و باور ما را به استجابت دعا در این اوقات افزایش داده و خود به صورت یک نیروی ماوراء طبیعی و روحی، زمینه روحی و تلقینی استجابت دعا را برای انسان فراهم می‌آورد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری همچنین یادآور شد: امام باقر(ع) فرموده اند که هر کسی شب قدر را احیاء بگیرد گناهش آمرزیده می شود، اگر چه گناهانش به تعداد ستارگان آسمان و سنگینی کوه ها و پیمانه های دریا باشد؛ بنابراین امیدواریم همه ما بتوانیم به خوبی از این شب ها استفاده کرده و از عنایات خاص پروردگار متعال بهره مند شویم.

وی بر ضرورت اجرای یک برنامه خوب و معنوی در شبهای قدر تاکید و خاطر نشان کرد: برای درک فضیلت و فیض «شب قدر» از قبل به نمازگزاران یادآور شویم تا همه مشتاقانه حضور در این شب و استفاده از برنامه های معنوی را روزشماری کنند و همچنین اینکه بهتر است برخی از افراد اهل مسجد را که وجهه خوبی نیز در اجتماع دارند و اهل قرآن خواندن، دعا خواندن، مداحی و... هستند، شناسایی کنیم و در اجرای برنامه از آنها کمک بگیریم.

امام جمعه قائمشهر اذعان کرد: بایستی از قبل در تابلویی زمان برگزاری مراسم و زمان اتمام آن و نیز افرادی را که برای تلاوت قرآن، مناجات، دعا، مداحی و... اجرای برنامه می کنند، به اطلاع نمازگزاران برسانیم و همچنین اعمال شبها را به صورت خوبی در تابلوهای مسجد درج نماییم زیرا که این عامل موجب جذب حداکثری مردم جهت شرکت در مراسم پر فیض قدر می شود.

آیت الله معلمی در ادامه تصریح کرد: سعی کنید در بین برنامه ها فاصله ای جهت رفع خستگی، تجدید وضو و... به شرکت کنندگان در مراسم بدهید و اینکه روز قبل از شب قدر به نمازگزاران اطلاع رسانی کنید که اگر امکان دارد با غسل در مراسم شرکت کنند.

 

وی با بیان اینکه دعاهای دهه آخر ماه مبارک رمضان ویژگی خاصی دارند که نباید مورد غفلت قرار بگیرند، گفت: از آنجا که حضور بانوان در مراسم شب های قدر همراه فرزندانشان خواهد بود، ضروری است تا فضای اختصاص یافته برای آنها کوچک تر از فضای برگزاری مراسم مردان نباشد؛ نور کافی و زیرانداز مناسب تهیه شود؛ حتما ظروفی جهت آب آشامیدنی در آنجا فراهم شود و همچنین توجه داشته باشیم که آنها علاوه بر قرائت قرآن، نماز، دعا و... به فرزندان هم توجه دارند؛ بنابراین، اگر سر و صدایشان زیاد شد، با حالتی مناسب تذکر داده شود.


پایان پیام/

کد خبر 277025

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha