افتتاح شبکه جهانی الولایه با 24 ساعت برنامه به زبان عربی

خبرگزاری شبستان: مشاور عالی شبکه جهانی ولایت با اشاره به فعالیت شبکه جهانی ولایت از افتتاح دوشبکه دیگر به زبان عربی طی دوماه آینده خبر داد.

حجت الاسلام محمد کیانی، مشاور عالی شبکه جهانی ولایت با اعلام این خبر به خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان، گفت: در راستای حمایت های معنوی حوزه علمیه قم بالاخص آیت الله مکارم شیرازی و سایر مراجع عظام شبکه الولایه با 24 ساعت برنامه به شبکه عربی تا دو ماه آینده راه اندازی می شود و راه اندازی شبکه ولایت2 با 24 ساعت برنامه به زبان انگلیسی در دست بررسی است.

حجت الاسلام کیانی با اشاره به آغاز فعالیت شبکه ولایت تصریح کرد: همزمان با شب میلاد باسعادت امیرالمومنین (ع) در سال 1389 شبکه ولایت با مدیریت آیت الله دکتر سیدمحمد حسینی قزوینی فعالیت خود را آغاز کرد.

وی افزود: شبکه جهانی ولایت یک شبکه مستقل تلویزیونی غیردولتی و غیرانتفاعی است که در جهت تثبیت و تحکیم بنیانهای تئوریک و تقویت علمی مبانی نظری و پاسخگویی به شبهات و سوالات دفاع از حریم تشیع و اندیشه های متعالی اسلام ناب محمدی حرکت کرده و با ارایه حقایق دین مبین اسلام و ایجاد مودت هر چه بیشتر بین مسلمانان به دور از هرگونه اهانت به مقدسات و باورها و اعتقادات دیگر فرق اسلامی و همچنین دیگر ادیان الهی نسبت به معرفی و نشر مکتب حق اهل بیت عصمت و طهارت اقدام کرده است. همچنین شبکه جهانی ولایت تحت اشراف فقیه فرزانه آیت الله عظمی مکارم شیرازی تاسیس و اداره می شود.

حجت الاسلام کیانی عنوان کرد: این شبکه جهانی هم اکنون روزانه با بیش از 13 ساعت برنامه زنده و تولیدی و 11 ساعت بازپخش از برنامه های اصلی بر روی سه ماهواره هات برد، نایل ست و گالکسی 19 به صورت 24 ساعته به سه زبان فارسی، عربی پخش می شود.

وی تصریح کرد: براساس تحلیل سیستمی و آماری پیامک ها تلفن ها سایت و اینترنت و نرم افزارهای رصدگرا تعداد بینندگان در برنامه های پاسخ به شبهات و مناظرات و ویژه برنامه های ترکیبی به بیش از 50 میلیون نفر در سطح جهان می رسد.

حجت الاسلام محمد کیانی عنوان کرد: شبکه جهانی ولایت به منظور تولید برنامه های علمی از 9 گروه برنامه ساز شامل تفسیر علوم قرآنی، کلام و مهدویت و معارف و اندیشه دینی خانواده شیعی، تاریخ و سیره، پاسخ به شبهات، نهج البلاغه و صحیفه سجادیه برنامه های مناسبتی و ویژه، و گروه تامین برنامه تشکیل شده است.

وی با اشاره به ترکیب ساختاری شبکه ولایت خاطرنشان کرد: ترکیب ساختار عمومی شبکه جهانی ولایت را میزگرد، گفتگو، مناظرات درس، مستند، فیلم، سریال، گزارش و غیره با طیف متنوعی از موضوعاتی معارفی اسلامی تشکیل می گردد البته رویکرد اصلی شبکه جهانی ولایت شناخت اصل امامت و ولایت و نقد شبهات پیرامون این موضوع است.
شایان ذکر است، شبکه جهانی ولایت به منظور دسترسی آسان برای هموطنان در ایران اسلامی و بینندگان در سراسر جهان که امکان استفاده از ماهواره را ندارند تلویزیون اینترنتی ولایت را در فضای مجازی فعال نموده است تا علاقه مندان بتوانند برنامه های از طریق اینترنت به صورت مستقیم مشاهده کنند.

همچنین جهت مشاهده این تلویزیون اینترنتی می توان به صفحه اصلی سایت ولایت تی وی مراجعه کرد و یا از طریق اینترنت به آدرس www.velayattv.com مراجعه کنند تا آرشیو کاملی از برنامه های پخش شده در این برنامه شامل احکام، پاسخ به شبهات، انتظار و مهدویت، طب سنتی، خانه و خانواده، تفسیر قرآن در اختیار علاقه مندان قرار می گیرد.

پایان پیام/

 

کد خبر 277365

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha