جشنواره قرآنی آیات کاهش فاصله میان هنر و قرآن

سرپرست دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد با اشاره به اهم اهداف جشنواره قرآنی آیات گفت: این جشنواره رویکردی از ادغام هنر و ادبیات قرآنی است.

به گزارش خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان، مهدی عزیززاده، سرپرست دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست تخصصی راهبردهای جشنواره قرآنی آیات گفت: برگزاری جشنواره قرآنی آیات طی ادوار گذشته همچون 16 جشنواره و ارسال 16 هزار اثر و برگزاری این جشنواره در سال گذشته با 22 جشنواره و 33 هزار اثر ارسالی در 22 استان کشور نمونه‌ای از تلفیق هنر و قرآن در برگزاری این جشنواره‌هاست.

وی افزود: هدف اصلی برگزاری جشنواره قرآنی آیات کاهش فاصله بین هنر و ادبیات قرآنی است. در کشور تولید آثار قابل توجه‌ای در زمینه‌های هنری به چشم می‌خورد که با تلفیق قرآن و هنر جلوه بیشتری پیدا می‌کند.

عزیززاده با اشاره به اهم تغییرات جشنواره قرآنی امسال تصریح کرد: جشنواره قرآنی آیات امسال به صورت متمرکز در شهر تهران برگزار شده و دو بخش ملی و بین‌المللی به آن اضافه شده است.

وی افزود: جشنواره امسال در 32 بخش طراحی شده که جوایز ارزنده‌ای ویژه برگزیدگان جشنواره قرآنی آیات در نظر گرفته شده است. همچنین بخش بین‌الملل جشنواره آیات قرآنی امسال با قوت بیشتر و ارتباط‌گیری با مراکز تبلیغی خارج از کشور به کار خود ادامه می‌دهد.

عزیززاده در پایان درباره هدف اصلی برگزاری این منظومه جشنواره خاطرنشان کرد: جشنواره آیات تشکیل شد تا نخست فضای بین جامعه هنری و هنرمندان با قرآن کمتر شود. علاوه براین امیدواریم این جشنواره مجهز به تولید آثار فاخر اسلامی و قرآنی شود. جشنواره آیات تشکیل شد تا خروجی های این جشنواره در گالری های هنری و نمایشگاه ها عرضه شوند.
 

وی افزود: برای این منظور راهکارهایی پیش بینی کرده ایم تا آثار برای عرضه در اختیار معاونت قرآن و عترت قرار بگیرند.
گفتنی است، داورهای این جشنواره از مراکز هنری کشور و انجمن‌های هنری و اسلامی منتخب می‌شوند.

 

پایان پیام/


 

کد خبر 277630

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha