حمایت آمریکا از سلفی‌گری برای فتنه‌انگیزی میان مسلمین است

خبرگزاری شبستان: نایب رئیس مجلس ایجاد اختلاف میان امت اسلامی را دسیسه آمریکا و همپیمانان منطقه ایش دانست و گفت: حمایت آمریکا از سلفی‌گری برای فتنه‌انگیزی میان مسلمین است.

به گزارش خبرگزاری شبستان، جمعی از نمایندگان پارلمان و شخصیت های سیاسی یمن ظهر امروز (دوشنبه 7مرداد92) با سیدمحمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار کردند. حجت الاسلام ابوترابی فرد در ابتدای این دیدار با تأکید بر اهمیت تقویت و تحکیم وحدت و همبستگی میان امت اسلامی گفت: وضعیت فعلی دنیای اسلام بیانگر آگاهی و بیداری اسلامی امت اسلامی است.

وی در همین راستا افزود: جمهوری اسلامی ایران از تمام توان خود برای آگاهی بخشی و تقویت وحدت میان مسلمانان در سراسر جهان استفاده خواهد کرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی درادامه ایجاد اختلاف میان امت اسلامی را دسیسه آمریکا و همپیمانان منطقه ایش دانست و افزود: باید با تمسک به قرآن و دوری از اختلافات مذهبی و قومی زمینه سعادت و پیشرفت مسلمانان را فراهم کنیم.

وی در پایان شکل گیری تفکرات افراطی و تندرو در جهان اسلام را فتنه دشمنان اسلام خواند و خاطرنشان کرد:‌ شکل گیری پدیده تکفیری و سلفی در دنیای اسلام و حمایت آمریکا از آنها فتنه دیگری از طرف دشمنان مسلمین است که مقابله با آن وحدت، مجاهدت و بصیرت میان امت اسلامی را می طلبد.

در ادامه این دیدار برخی از شخصیت های سیاسی، احزاب و نمایندگان پارلمان یمن با ابراز دیدگاه های خود و تأکید بر ضرورت تقویت وحدت میان امت اسلامی، از حمایت های مادی و معنوی جمهوری اسلامی ایران به جبهه مقاومت و مردم مظلوم فلسطین تشکر کردند و بر توسعه و گسترش ارتباطات برادرانه دو ملت مسلمان ایران و یمن تأکید کردند.

پایان پیام/
 

کد خبر 277741

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha