معرفی بیش از 1000 کتاب در حوزه کودک با موضوع نهج البلاغه

مسئول بخش نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه نمایشگاه قرآن، از معرفی بیش از هزار جلد کتاب در حوزه کودک و نوجوان با موضوع نهج البلاغه و صحیفه سجادیه خبر داد.

محمدمهدی علیقلی، مسئول بخش نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه نمایشگاه قرآن، با اشاره به اهم فعالیت این بخش به خبرنگار قرآنی خبرگزاری شبستان گفت: بخش نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه به مدت سه سال است در نمایشگاه قرآن فعالیت دارد که با هدف آشنایی مخاطبان با سبک زندگی امیرالمؤمنین علی (ع) و نگاه به نهج‌البلاغه و با توجه به اینکه این امام بزرگوار به عنوان بهترین الگوی شیعیان باید سرلوحه تمام امور قرار بگیرد، می‌پردازد.
 

وی با اشاره به برگزاری مراسم تجلیل از خادمان برگزیده نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه عنوان کرد: این مراسم برای نخستین بار در سال گذشته در نمایشگاه بین‌المللی قرآن با حضور مسئولان برگزار شد و امسال نیز برای دومین بار از برگزیدگان و خادمان حوزه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه تقدیر و تجلیل به عمل می‌آید. همچنین حضور 4 کارشناس که 2 کارشناس در مورد نهج‌البلاغه به سوالاتی که از سوی بازدیدکنندگان مطرح می‌شود، پاسخ می‌دهند و دو کارشناس دیگر به سوالات مراجعه‌کنندگان در حوزه صحیفه سجادیه پاسخگو هستند. همچنین بهره‌مندی از عکس‌ها و طراحی‌های هنری با موضوعات نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه، معرفی 1500 پایان‌نامه در این حوزه، همچنین معرفی نرم‌افزارها و سایت‌های مختلف همچون نهج‌البلاغه‌نیوز، 110 عنوان نرم‌افزار به موضوعات متنوع در حوزه نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه و معرفی بیش از 1000 کتاب در حوزه کودک و نوجوان با این موضوعات از دیگر بخش‌های در نظر گرفته شده نمایشگاه بین‌المللی قرآن است.

علیقلی افزود: آشنایی با سبک زندگی حضرت علی (ع) در نوجوانی در کنار پیامبر (ص)، حضور ایشان در جنگ‌های مختلف، 25 سال خانه‌نشینی ایشان، 4 سال و 9 ماه حکومت ایشان نمونه‌های تکرارنشدنی از الگوهای سبک زندگی اسلامی و قرآنی است که نیازمند تبیین و آشنایی دارد. همچنین در بخش صحیفه سجادیه با توجه به همزمانی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن در ماه مبارک رمضان و دعاهای راهگشا و خاص امام سجاد در صحیفه سجادیه همچون دعای افتتاح ماه رمضان، دعای اختتامیه ماه رمضان، سبک ارتباط با خدا از دیگر رویکردهای این بخش و آشناکردن مخاطبان با این مضامین معنوی است.
 

پایان پیام/

 

 

کد خبر 277764

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha